Για κάποιους, η ελευθερία έχει σκληρό τίμημα.
ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΧΤΥΠΗΜΑ
THE BEST OFFER
Σκην.: Τζουζέπε Τορνατόρε
Πρωτ.: Τζέφρι Ρας, Σύλβια Χοκς, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τζιμ Στάρτζες.
Ο Βέρτζιλ Όλντμαν είναι ένας ιδιόρρυθμος, ψυχαναγκαστικός, παγκοσμίου φήμης εκτιμητής έργων τέχνης και δημοπράτης. Μια μέρα προσεγγίζεται από μια νεαρή κοπέλα που επιθυμεί να πουλήσει τα έπιπλα της έπαυλής της, και η οποία πάσχει από σοβαρή αγοραφοβία που την κρατάει κλεισμένη για χρόνια μέσα στο σπίτι. Η ιδιομορφία της κατάστασής της ελκύει τον Βέρτζιλ, ο οποίος με τη βοήθεια του φίλου του και δεινού μάστορα, Ρόμπερτ, θα προσπαθήσει να τη βοηθήσει να βελτιωθεί. Ένα αισθηματικό δράμα μυστηρίου, που προσφέρει τον Ρας σε μια απολαυστικά ιδιότροπη ερμηνεία ενός χαρακτήρα που βιώνει την πιο μεγάλη και οδυνηρή ειρωνία της ζωής του. Τα εκατοντάδες γυναικεία πορτρέτα θ’ αντικατασταθούν από την Κλερ, η απώλειά τους θα του στοιχίσει την ψυχική του ισορροπία και παράλληλα ο έρωτάς του για τη νεαρή κοπέλα θα τον απελευθερώσει από τον φόβο του. Εξαιρετικά σχολαστική κι εκφραστική σκηνογραφία (το ησυχαστήριο του Βέρτζιλ είναι μια κομψή, σαγηνευτική ‘φυλακή’), η Χοκς και ο Στάρτζες κρύβουν εξαιρετικά τις προθέσεις τους, κι ένα μυστήριο που στο πρώτο μισό της ταινίας δημιουργεί προσδοκίες οι οποίες τελικά μένουν σχετικά ανεκπλήρωτες, λόγω της εύκολης και προβλέψιμης ανατροπής.

METALLICA THROUGH THE NEVER
Σκην.: Νίμροντ Αντάλ
Πρωτ.: Τζέιμς Χέτφιλντ, Λαρς Ούλριχ, Κερκ Χάμετ, Ρόμπερτ Τρουχίλο, Ντέιν ΝτεΧάαν
Κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του αμερικανικού heavy metal συγκροτήματος Metallica, ένα νεαρό μέλος του συνεργείου στέλνεται να βρει ένα αντικείμενο που χρειάζεται η μπάντα. Ακόμη ένα concert movie μετά το πρόσφατο «One Direction: this is us» σε τελείως αντίθετο μουσικό άκρο βεβαίως, αφού οι Metallica είναι ένα από τα δημοφιλεστέρα και πιο βραβευμένα metal συγκροτήματα παγκοσμίως με μια καριέρα που ξεπερνάει τα 30 χρόνια. Αυτή είναι η δεύτερη κινηματογραφική τους εμφάνιση μετά από το «Metallica: some kind of monster» (Τζο Μπέρλινγκερ και Μπρους Σινόφσκι, 2004), ένα ντοκιμαντέρ για την προβληματική ηχογράφηση του άλμπουμ τους «St. Anger».
Το φετινό φιλμ δεν είναι τίποτε άλλο παρά η θεαματική τρισδιάστατη κινηματογράφηση μιας συναυλίας τους στον Καναδά, στην οποία προστίθεται μια άσκοπη και περιττή υπο-πλοκή με τον νεαρό βοηθό που διασχίζει την ταραγμένη πόλη, η οποία πλήττεται από συμπλοκές ανάμεσα αναρχικούς και αστυνομικούς, προκειμένου ν’ ανακτήσει μια τσάντα που υποτίθεται ότι είναι πολύτιμη για το συγκρότημα. Το ζήτημα είναι ότι αυτή η παράλληλη ιστορία καταλαμβάνει πολύ μικρό χρόνο στην ταινία με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσεται αρκετά, παραμένει αόριστη, και τελικά επηρεάζει τη συναυλία με ασήμαντο τρόπο, ώστε αναρωτιέται κανείς τον λόγο ύπαρξής της εξαρχής.
Η συναυλία από τη μεριά της είναι κινηματογραφημένη εντυπωσιακά. Η στιλπνή στερεοσκοπική εικόνα, η εγγύτητα της κάμερας στη σκηνή και τα μέλη του συγκροτήματος, καθώς και η ευελιξία της με τις συχνές και γρήγορες εναλλαγές γωνίες λήψης που συσχετίζουν το πάτωμα της σκηνής με τη μπάντα και γενικά ‘εξερευνούν’ τον χώρο, όλα προσφέρουν μια πολύ πλεονεκτικότερη οπτική της παράστασης, που δε θα μπορούσε να έχει κανείς μέσα στον ίδιο τον χώρο του θεάματος. Έτσι, κατασκευάζεται μια πλούσια και συναρπαστική οπτικοακουστική εμπειρία, αντάξια της αντίστοιχης επί τόπου, αν όχι καλύτερή της.