Ένα μεγάλο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού, της τάξης του 77% απορροφά η Ελλάδα που συγκαταλέγεται στους δημοφιλέστερους προορισμούς στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη που στη διάρκεια συνεδρίου, είπε ότι η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού, μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κρίσης.

Η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην υπέρβαση της κρίσης, τόνισε ο Βαρβιτσιώτης και συμπλήρωσε ότι είναι ένας τομέας που αφορά τη μεγάλη ανάγκη της ελληνικής οικονομίας που είναι η επιστροφή της στην ανάπτυξη. Η ναυτιλία και ο τουρισμός δεν έχουν ως μόνο κοινό σημείο το ότι στηρίζουν αποτελεσματικά την εθνική οικονομία, αλλά με τον θαλάσσιο τουρισμό δημιουργούν ακόμη μία ευκαιρία για ανάπτυξη, είπε.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας. Ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, συνέχισε, συγκαταλέγεται ο ελλαδικός χώρος, απορροφώντας το 17% των επισκεπτών στα ευρωπαϊκά λιμάνια από μια παγκόσμια αγορά 20 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών, η οποία συνεχώς διευρύνεται.

Στην περίπτωση που θα έχουμε, όπως είπε ο ίδιος, αύξηση της διεθνούς ζήτησης, τότε τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν έως το 2016 σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ και στη δημιουργία έως και 30 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας έως το 2016.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία το μερίδιο της Μεσογείου αυξάνεται, φθάνοντας το 21% το 2009 έναντι 15% το 2004. Ωστόσο, σημείωσε, τα πραγματικά οφέλη για την εθνική οικονομία παραμένουν χαμηλά. Αντιστοιχούν στο 4%, δηλαδή σε 600 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα 15 δισ. ευρώ που έφθασαν τα κέρδη από την κρουαζιέρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης (ports- of-call) και όχι λιμάνια εκκίνησης (home ports).