Νέα φορολογική κλίμακα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους και φορολόγηση από το πρώτο ευρώ εισοδήματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπει η πρόταση του φορολογικού νομοσχεδίου.
Η νέα προτεινόμενη φορολογική κλίμακα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους οδηγεί σε μείωση του φόρου για ετήσιο εισόδημα ως 25.000 ευρώ και σε αύξηση του φόρου για τα υψηλότερα. Ειδικότερα προβλέπεται φορολογικός συντελεστής 21% για ετήσιο εισόδημα έως 25.000 ευρώ, συντελεστής 36% για εισόδημα από 25.001 ευρώ έως 48.000 ευρώ και 45% για το υπερβάλλον. Ο φόρος που προκύπτει με βάση την κλίμακα μειώνεται ως εξής:
- Για εισόδημα μέχρι 18.000 ευρώ κατά 1.950 ευρώ
- Για εισόδημα πάνω από 18.000 έως και 29.000 ευρώ το ποσό μείωσης περιορίζεται κατά πενήντα ευρώ ανά χίλια ευρώ εισοδήματος
- Για εισόδημα άνω των είκοσι εννέα χιλιάδων (29.000) ευρώ το ποσό μείωσης της περιορίζεται κατά εκατό ευρώ ανά χίλια ευρώ εισοδήματος.
Η κλίμακα που προβλέπεται να ισχύσει για τους ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπει φορολογικό συντελεστή 26% για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ και 33% για το υπερβάλλον.

