
Τουρκία - Ελλάδα ταξιδεύσαν φέτος οι Ρώσοι τουρίστες
Οι Ρώσοι τουρίστες, που φέτος έχουν αυξηθεί κατά 30% στην Κρήτη, έχουν δυναμική οικονομική παρουσία στο νησί, αφού όχι μόνο αγοράζουν ακριβά πακέτα διακοπών αλλά ξοδεύουν σημαντικά ποσά για οργανωμένες εκδρομές, ενοικιάσεις Ι.Χ., φαγητό, ποτά και ψώνια.
Ωστόσο την μερίδα του λέοντος της τάξης του 28% στην ρωσική αγορά έχει πάρει η Τουρκία ενώ ακολουθεί η Ελλάδα και η Αίγυπτος, που μοιράζονται το 8% του ρωσικού τουρισμού.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις μεταβολές στις τάσεις και στις καταναλωτικές συμπεριφορές των Ρώσων ως προς τα ταξίδια διακοπών τους καταγράφουν τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία από τους tour operators και τα τουριστικά γραφεία της ρωσικής αγοράς. Κυριότερη διαπίστωση, σύμφωνα με αυτά, είναι η ξεκάθαρη τάση αύξησης των κρατήσεων πολύ νωρίτερα του συνηθισμένου, με ολοένα και περισσότερους Ρώσους να αρχίζουν πλέον να οργανώνουν τα ταξίδια τους έγκαιρα, χωρίς να περιμένουν προσφορές της τελευταίας στιγμής.
Σε αυτό συνέβαλε και η αλλαγή πολιτικής των περισσότερων tour operators, που για τη φετινή περίοδο είχαν αρχίσει να κάνουν προσφορές έως και 30% από νωρίς στη χρονιά.
Μία άλλη σημαντική τάση αφορά στην αύξηση των Ρώσων που οργάνωσαν τις διακοπές τους χωρίς πακέτο και ταξίδεψαν μεμονωμένα, προτιμώντας άλλες πηγές και διαύλους πωλήσεων από τους tour operators (internet, απευθείας σε ξενοδοχείο ή αεροπορική εταιρεία κ.λπ.). Σύμφωνα με τους ίδιους τους tour operators, το ποσοστό πωλήσεων μεμονωμένων υπηρεσιών σε πελάτες τους δεν ξεπέρασε το 30% του συνόλου των πωλήσεών τους, ενώ το ποσοστό των μεμονωμένων στην αγορά εκτιμάται ότι είναι κατά πολύ υψηλότερο.
Άλλα σημεία ενδιαφέροντος από την έρευνα των tour operators:
•Η πλειονότητα των Ρώσων που ταξίδεψαν για διακοπές, περίπου το 50%, αγόρασαν πακέτα κόστους μεταξύ 601 και 1.500 ευρώ. Το 34,5% αγόρασαν πακέτα ακριβότερα των 1.500 ευρώ ενώ το ποσοστό όσων αγόρασαν πολύ ακριβά πακέτα, άνω των 4.000 ευρώ, έφθασε έως και το 13% (ανάλογα με τον προορισμό και την απόσταση).
•“Εκπληξη” χαρακτηρίζεται η αισθητή μείωση πωλήσεων τον Αύγουστο, που παραδοσιακά ήταν μήνας αιχμής για κρατήσεις τελευταίας στιγμής ή για τις αρχές Σεπτεμβρίου. Φέτος, οι Ρώσοι τον Αύγουστο προτίμησαν να κάνουν κρατήσεις για το Φθινόπωρο και για την Πρωτοχρονιά.
• Πέρυσι, λόγω του σκληρού ανταγωνισμού, πολλά πακέτα για Ελλάδα, Ισπανία και Βουλγαρία, πωλήθηκαν σε τιμές κάτω του κόστους. Φέτος, αναφέρεται ότι τα πακέτα πωλήθηκαν στην πραγματική τους αξία, εξέλιξη που θεωρείται ως ένδειξη σταθεροποίησης της αγοράς και παροχής ποιοτικών υπηρεσιών.
Πού ταξίδεψαν
φέτος οι Ρώσοι
Τη φετινή περίοδο η κατανομή των μεριδίων των προορισμών διακοπών ως προς τις πωλήσεις πακέτων τη θερινή περίοδο διαμορφώθηκε ως εξής:
Τουρκία 28%
Ελλάδα, Αίγυπτος 8%
Ισπανία 7%
Ιταλία, Βουλγαρία 5%
Ταϊλάνδη, Κύπρος 4%
Μαυροβούνιο, Κροατία 3%
Σύμφωνα με τον Μανώλη Απλαδενάκη διευθυντή Κρήτης της ΤΕΖ ΤOURS που φέτος έχει διακινήσει χιλιάδες Ρώσους τουρίστες στο νησί, οι Ρώσοι ανήκουν στην κατηγορία των ταξιδιωτών που ξοδεύουν χρήματα στις διακοπές τους, όχι μόνο για εκδρομές, αλλά και για αγορές η αξία των οποίων πολλές φορές αποτιμάται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.