
Οι μισθοί πείνας στον ιδιωτικό τομέα, που ισχύουν μετά την ψήφιση του “μνημονίου 2”, τέθηκαν ήδη σε εφαρμογή, με εγκύκλιο που εξέδωσε χθες το υπουργείο Εργασίας. Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων, που ισχύουν αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου - υποχωρούν στα 586,08 ευρώ και 26,18 ευρώ αντίστοιχα. Ενώ η τσεκουρεμένη αμοιβή των νέων ηλικίας κάτω των 25 ετών περιορίζεται στα 510,95 ευρώ. Η εγκύκλιος καθορίζει και τον τρόπο εφαρμογής των αρνητικών για τους εργαζόμενους αλλαγών στις συλλογικές συμβάσεις που επιφέρουν μειώσεις στους κλαδικούς μισθούς.
Όσοι εργαζόμενοι
υπόκεινται σε κλαδική σύμβαση που έχει λήξει πρέπει να γνωρίζουν ότι από τις 14 Μαΐου ο εργοδότης δύναται μονομερώς να μειώσει τις αποδοχές τους, στα όρια της κλαδικής σύμβασης, εφόσον έως τότε δεν έχει υπογραφεί νέα κλαδική σύμβαση. Ειδικότερα, στις κλαδικές συμβάσεις εργασίας που έχουν λήξει, δίδεται τρίμηνη προθεσμία, προκειμένου να επαναδιαπραγματευθούν οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου παραμένουν σε ισχύ οι υπάρχοντας μισθοί έτσι όπως έχουν ενσωματωθεί στις ατομικές συμβάσεις εργασίας.
Μετά τη λήξη του τριμήνου – στις 14 Μαίου – και εφόσον δεν έχει συναφθεί νέα σύμβαση, παύουν να ισχύουν οι υφιστάμενες αμοιβές και προσαρμόζονται μονομερώς στο κλιμάκιο της κλαδικής σύμβασης συν τα εξής επιδόματα, εφόσον υπάρχουν: ωρίμανσης, σπουδών, τέκνων και επικινδύνου εργασίας.
Εάν υπάρξουν νέες κλαδικές συμβάσεις μπορούν να διαπραγματευθούν υψηλότερες αμοιβές, ενώ οι ατομικές συμβάσεις έχουν ως αφετηρία των κατώτατα όρια της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Τα μειωμένα κατά 22%.κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων, αλλά και κατά 32% για τους νέους μέχρι 25 ετών, φαίνονται στους παραπάνω πίνακες.

