Βαθιές τομές στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με τη σύσταση φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ, περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Μεταξύ άλλων,το σχέδιο νόμου προβλέπει και την έκδοση κάρτας θορύβου για μηχανάκια, καθώς και την παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, προκειμένου να διαδοθεί και στη χώρα μας η υγραεριοκίνηση.

Σύμφωνα με την Πρόεδρο της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών (η οποία αποτελείται από 650 μέλη) Κατερίνα Ριζοπούλου, το μεγάλο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή του νομοσχεδίου θα είναι η ύπαρξη περισσότερων ανασφάλιστων δικύκλων κι αυτό γιατί το νομοσχέδιο προβλέπει τον έλεγχο του δικύκλου από ΚΤΕΟ για να μπορέσει, στη συνέχεια, να ασφαλιστεί. Η κα Ριζοπούλου πιστεύει πως έτσι αφαιρείται από τον μοτοσικλετιστή το δικαίωμα της ασφάλειας, καθώς μάλιστα δεν έχουν οριστεί οι προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα δίκυκλα για να περάσουν ΚΤΕΟ και ακόμα υπάρχουν "παράνομες διαδικασίες" στον Οργανισμό( χρηματισμοί).

Σχετικά με την κάρτα θορύβου, η κα Ριζοπούλου σημειώνει ότι επικρατεί μια ''μπαγιάτικη νοοτροπία'' για τους μοτοσικλετιστές, καθώς το νομοσχέδιο αναφέρει ότι ''κατά τεκμήριο'' τα δίκυκλα ενοχλούν περισσότερο το κοινωνικό σύνολο, γεγονός που, σύμφωνα με την ίδια, είναι άδικο και καταχρηστικό.

Η κάρτα θορύβου θα επιβαρύνει ελάχισα τον μοτοσικλετιστή - σύμφωνα με το νομοσχέδιο- αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαφόν, λένε εκπρόσωποι της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών, που υποστηρίζουν ότι για κάποιον μοτοσικλετιστή που το ρεζερβουάρ του γεμίζει με 12 ευρώ βενζίνη, αν η κάρτα κοστίζει π.χ 50 ευρώ, τότε θα είναι δυσανάλογο το κόστος συγκριτικά με τα έξοδα συντήρησης του δικύκλου.

Το μέλος του ΔΣ της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών Γιάννης Γαβριηλίδης, ανέφερε ότι είναι πολύ θετική η κάρτα θορύβου, αλλά πρέπει πρώτα να γίνονται σωστά οι θορυβομετρήσεις και οι ρυπομετρήσεις των δικύκλων, που μέχρι σήμερα γίνονται στο δρόμο και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της λανθασμένης μέτρησης.

Ιδιοκτήτης κεντρικού συνεργείου,στο κέντρο της Αθήνας, για μοτοσικλέτες, ο κ. Κώστας Σιπσής δήλωσε ότι το κόστος αλλαγής της εξάτμισης του δικύκλου, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερη απόδοση, συνεπώς και περισσότερο θόρυβο, κυμαίνεται από 400 ευρώ έως 3.000 ευρώ και είναι συχνό φαινόμενο στα συνεργεία για μοτοσικλέτες.

Πλέον τα νέα μοτίβα εξατμίσεων που επιτυγχάνουν μεγαλύτερη απόδοση(decibel) και είναι πιστοποιημένα φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα πολυδάπανα.

Ο κ. Σιπσής τόνισε ότι οι ιδιοκτήτες συνεργείων για μοτοσυκλετές, προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για να τους ενημερώσουν για τις νέες προδιαγραφές δικύκλων που απαιτούνται για να περάσουν ΚΤΕΟ ,αλλά ακόμα δεν έχουν πάρει τις απαντήσεις που θέλουν για να είναι προετοιμασμένοι.

Επεσήμανε ωστόσο ότι με τη νέα κάρτα θορύβου θα μειωθούν οι πωλήσεις στις ''after market'' εξατμίσεις (δηλαδή τις εξατμίσεις που δεν είναι πιστοποιημένες και παράγουν περισσότερη υποδύναμη και ήχο, συγκριτικά με την νόμιμη άδεια του δικύκλου).

Ας σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την τροχαία, η οποία εκδίδει και τις σχετικές άδειες κυκλοφορίας, στη χώρα κυκλοφορούν περι το 1,5 εκατ. μηχανακια χαμηλού κυβισμού (50cc), εκ των οποίων περίπου 350.000 στην Αττική και περίπου 100.000 στη Θεσσαλονίκη.