Στην πανελλήνια ημερίδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το περιβάλλον με θέμα «Εκπαιδευτικές δράσεις για την πολιτιστική κληρονομιά και το περιβάλλον 2008-2009», που διοργανώνει η Επιτροπή για την Εκπαιδευτική & Πολιτιστική Δράση στα Μουσεία (CECA) του Ελληνικού Τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM), συμμετέχει το Μουσείο «Λυχνοστάτης».

Στην ημερίδα, που πραγματοποιείται σήμερα Παρασκευή στην Αθήνα, το Μουσείο «ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ» θα εκπροσωπήσει η υπεύθυνη του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, φιλόλογος – μουσειοπαιδαγωγός Μαίρη Μπαριτάκη. Στην εισήγησή της με θέμα «Η άλλη ζωή των δέντρων» θα παρουσιάσει την ομώνυμη εκπαιδευτική δράση που υλοποιήθηκε στο μουσείο τον προηγούμενο μήνα σε συνεργασία με το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού Ηρακλείου, στα πλαίσια της Πανελλήνιας εκστρατείας «Περιβάλλον και Πολιτισμός 2009. Το δέντρο της ζωής σε 4 εποχές». Στόχος της δράσης αυτής ήταν η συνειδητοποίηση της στενής σχέσης περιβάλλοντος και πολιτισμού, καθώς και η εξοικείωση με την πολλαπλή ερμηνεία του δέντρου ως φυσικής ή καλλιτεχνικής παρουσίας αλλά και ως φορέα λαογραφικών συμφραζομένων. Πιο συγκεκριμένα, 80 παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με βάση την ήδη υπάρχουσα στο Σώμα τους ταξινόμηση (τα «αστέρια», τα «πουλιά» & τους «οδηγούς»). Με την καθοδήγηση των μουσειοπαιδαγωγών Μαίρης Μπαριτάκη, Κωνσταντίνας Νικολοπούλου και Γιάννη Μαρκάκη αλλά και με τη συνδρομή της εφόρου του Σώματος Γιάννας Ανυφαντάκη και άλλων μελών του Δ.Σ., οι ομάδες συμμετείχαν παράλληλα σε 3 διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα με κοινό θεματικό άξονα το φυσικό περιβάλλον.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στην πανελλήνια ημερίδα συμμετέχουν 29 ελληνικά μουσεία, και μεταξύ αυτών το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας - Κέντρο «Γαία». Η ημερίδα πραγματοποιείται στο κτήριο του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (Μέγαρο Διομήδη, 3ης Σεπτεμβρίου 146, Αθήνα) και είναι ανοιχτή για το κοινό.