Έξαλλους έχει κάνει τους κατοίκους της Επισκοπής, και της ευρύτερης περιοχής της Πεδιάδας, η … «ταχυδακτυλουργική» όπως τη χαρακτηρίζουν εξαφάνιση της ράμπας της Εθνικής οδού που θα συνέδεε το νέο κλάδο του δρόμου που διαμορφώνεται με το δρόμο του Καρτερού και της Επισκοπής. Αντί αυτής, διαμορφώνεται ένας κόμβος στο ύψος του ΚΤΕΟ, που αναγκάζει τους οδηγούς των οχημάτων να ακολουθούν μια επιπλέον διαδρομή 2 χιλ!.

Αυτό το οποίο προκύπτει είναι ότι η επιλογή αυτή, εκτός από το γεγονός ότι προκαλεί μια μεγάλη ταλαιπωρία για δεκάδες πολίτες, που ουσιαστικά αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να φτάσουν στον προορισμό τους, πρακτικά απαξιώνει και το έργο της διαμόρφωσης του νέου κλάδου της Εθνικής που εμφανίζει μια βασική υστέρηση, στο να διαχειριστεί ορθολογικά τις πραγματικές κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής.

Αυτό το οποίο εικάζεται από την πλευρά των κατοίκων της Επισκοπής, είναι ότι κατά βάση το κόστος των απαλλοτριώσεων, «φρέναρε» τον αρχικό σχεδιασμό για τη διαμόρφωση μιας ράμπας εξόδου, η οποία σύμφωνα με τους ίδιους δεν είναι δύσκολο έργο, αφού ουσιαστικά αφορά στη διαμόρφωση ενός δρόμου 30-40 μ.

Ωστόσο όπως διαβεβαιώνουν τα μέλη της «κίνησης πολιτών Επισκοπής», το γεγονός αυτό είναι προκλητικό, ενώ εμφανίζονται αποφασισμένα να αντιδράσουν δυναμικά αφού όπως τονίζουν, η απολύτως αναγκαία ράμπα εξόδου, πρακτικά εξυπηρετεί πέντε ακόμα δήμους και συγκεκριμένα των Γουβών, του Καστελίου, του Αρκαλοχωρίου, του Θραψανού και της Βιάννου καθώς και τη σύνδεση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου με το Ηράκλειο, που είναι συντομότερη κατά 12 χιλιόμετρα από την υφιστάμενη (μέσω Χερσονήσου).



ΒΟΑΚ: Το θέμα της ράμπας ερευνάται



Την ίδια στιγμή, από την πλευρά της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, αυτό το οποίο τονίζεται είναι ότι το όλο θέμα ερευνάται δεν έχει τελειώσει, και εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα.

Πιο συγκεκριμένα με δηλώσεις του στην «Π» ο προϊστάμενος της υπηρεσίας κ.Αγαπάκης, τονίζει ότι αυτή τη στιγμή, το θέμα της ράμπας βρίσκεται στα χέρια της διεύθυνσης μελετών του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, που είναι άλλωστε και ο αρμόδιος φορέας προκειμένου να αποφασίσει οριστικά στο σημαντικό αυτό θέμα.

Ο ίδιος εξηγεί ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι ούτε καινούριο αλλά ούτε απλό στην διαχείριση του, επειδή συνδέεται όχι μόνο με την κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής αλλά και τις χρήσεις γης, και μια σειρά άλλα θέματα που συμπαρασύρει.

Όπως περιγράφει, ο κ.Αγαπάκης η υπηρεσία είχε παλαιότερα αναθέσει σε τεχνικό σύμβουλο για να εξετάσει το θέμα της ράμπας ο οποίος και είχε οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι μπορεί το συγκεκριμένο έργο να κατασκευαστεί.

Τις τελικές όμως αποφάσεις θα πρέπει να τις πάρει, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, που με τη σειρά της, θα πρέπει να μας απαντήσει και να δώσει τις κατευθύνσεις για το εάν θα διατηρηθεί η έξοδος από το ύψος του ΚΤΕΟ, και εάν θα γίνει η ράμπα εξόδου τι απαλλοτριώσεις χρειάζεται να γίνουν, και γενικότερα πως θα εξελιχθεί η πορεία υλοποίησης του έργου.