Επιφυλακτική, αλλά όχι αρνητική με τη δημιουργία του λιμανιού στο νότο εμφανίστηκε χθες η νομάρχης Ηρακλείου Βαγγελιώ Σχοιναράκη η οποία ενημερώθηκε από τα στελέχη του ΟΛΗ για τις μελέτες που έχουν γίνει.

Με την χθεσινή επίσκεψη στη Νομαρχία έκλεισε ο κύκλος των επαφών και τώρα απομένει η δημόσια διαβούλευση για να αποφασίσουν οι τοπικές κοινωνίες.

Πάντως σε κάθε περίπτωση τα περιθώρια για το λιμάνι του νότου έχουν στενέψει αφού το ΥΕΝ αποφεύγει πλέον να πάρει ξεκάθαρη θέση για να στηρίξει το έργο. Παράλληλα ήρθε να προστεθεί και η καταιγιστική δήλωση της κ.Όλγας Κεφαλογιάννη η οποία τάχθηκε σαφώς κατά του έργου! Η δήλωση μάλιστα της βουλευτού Ρεθύμνου σήμανε συναγερμό στον ΟΛΗ που προσπαθεί να βρει λύση στο διαφαινόμενο αδιέξοδο. Διότι ξέρουν ότι η άρνηση βουλευτών και δη κυβερνητικών στο έργο σημαίνει και απόλυτο επηρεασμό των τοπικών κοινωνιών…

Μετά την παράδοση των φακέλων που έκανε ο πρόεδρος του Ο.Λ.Η. κ. Νταμπάκης Μανώλης, η νομάρχης υπογράμμισε:

«Είχαμε μια συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΗ για το πολύ μεγάλο θέμα που αφορά το λιμάνι στο Νότο. Ένα θέμα πολύ σοβαρό για μας. Έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την άποψή μας και δε διαφοροποιούμαστε ούτε σημείο από αυτήν. Εκείνο που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι μέσα σε όλη τη διαδικασία – εάν ξεκινήσει ποτέ- δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να λείπει η τοπική αυτοδιοίκηση. Τώρα, για το αν πρέπει να γίνει λιμάνι στο νότο ή όχι, αυτά τα ζητήματα δεν απαντώνται με ένα ναι ή με ένα όχι. Έχω την υποχρέωση να ενημερώσω όλα τα μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου για το γεγονός ότι μας έφερε η διοίκηση του ΟΛΗ ένα φάκελο με τις μελέτες που έχουν συνταχθεί για το συγκεκριμένο έργο. Ακριβώς επειδή το θέμα αυτό είναι για μας πολύ σοβαρό θέλουμε να συμβουλευτούμε και ειδικούς, δηλαδή ανθρώπους που έχουν σχέση με το αντικείμενο’ τόνισε και κατέληξε:

“Έχουμε βεβαίως επισημάνει ότι θέλουμε ένα λιμάνι πολλαπλών χρήσεων, εφόσον αυτό μπορεί να γίνει. Δε μιλάμε για ένα λιμάνι κλειστού τύπου, που βγάζει την τοπική κοινωνία εκτός και απλά χρησιμοποιείται ως σημείο διαμετακόμισης των εμπορευμάτων. Μιλάμε για ένα χώρο που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου, θα έχει σύνδεση με τον τόπο και τους πολίτες του και βεβαίως θα βοηθά θετικά, όχι μόνο τη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά ολόκληρο το νησί. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Εμείς θέλουμε να κάνουμε βήματα μπροστά, όχι βήματα που θα κάνουν την περιοχή απαγορευμένη για τους κατοίκους» είπε.



Με περιφερειάρχη



Θυμίζουμε ότι προχθές ο ΟΛΗ ενημέρωσε και τον περιφερειάρχη σχετικά με το λιμάνι του νότου . Ο περιφερειάρχης είπε ότι ο ΟΛΗ προχώρησε σε μία ενημέρωση ‘και είχαμε την ευκαιρία τόσο με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο όσο και με τον Πρόεδρο να μου αναλυθεί από την πλευρά τους τι έχει γίνει μέχρι τώρα και πως σκοπεύει ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου να προχωρήσει»

«Ουσιαστικά η δουλειά του Οργανισμού Λιμένος έχει ολοκληρωθεί. Έχει ολοκληρώσει τις μελέτες, έχει ολοκληρώσει και τα τεύχη δημοπράτησης και είναι έτοιμο το λιμάνι αύριο το πρωί να δημοπρατηθεί, όπως ακριβώς μου το έθεσαν εδώ.

Από κει και πέρα αυτό που τους απασχολεί είναι να υπάρξει δημόσια διαβούλευση. Και η δημόσια διαβούλευση, απ όσο έχω καταλάβει ξεκινάει με επισκέψεις στο Γενικό Γραμματέα, στη Νομάρχη, στους Δημάρχους κλπ και αναφέρθηκε από τους ιδίους ότι θα φτάσει και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, να γίνει μια ενημέρωση και εκεί.

Όμως, οι τοπικές κοινωνίες είναι αυτές που θα αποφασίσουν εάν θέλουν ή εάν δεν θέλουν μια τέτοια επένδυση» είπε ο περιφερειάρχης

Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Μανόλης Νταμπάκης ανέφερε ότι μετά την συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα και με την Νομάρχη ολοκληρώνεται ο κύκλος της ενημέρωσης που όφειλαν να κάμουν. Ο ΟΛΗ, επεσήμανε, με την πολιτική βούληση του Υπουργείου έκανε μια πολύ σημαντική μελέτη και ο φάκελος που αφορά στο Λιμάνι του Νότου είναι πλήρης και ότι εναπόκειται πλέον στις τοπικές κοινωνίες για να προχωρήσει το έργο διότι είναι απολύτως ώριμο και ο ΟΛΗ έχει κάνει όλο το πακέτο προκειμένου να είναι έτοιμο για δημοπράτηση το έργο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Καπετανάκης στην συνέχεια ανέφερε ότι είναι πλέον η ώρα των αποφάσεων , είναι η ώρα όπου οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αποφασίσουν εάν θέλουν αυτή τη μεγάλη επένδυση ή όχι. Αυτό που έπρεπε να κάνουμε το έχουμε ήδη κάνει ,συμπλήρωσε , από κει και πέρα τα πράγματα θα δρομολογηθούν μόνα τους.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το λιμάνι θα λειτουργεί ως Σταθμός Μεταφόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας μέχρι 2.000.000 TEU's με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU's ανά έτος) και στον ανατολικό του τομέα προβλέπεται η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ - Ε/Γ (ferries).

Περιλαμβάνεται επίσης και η δημιουργία Καταφυγίου Αγκυροβολιάς Σκαφών Αναψυχής μικτής χρήσης (Μαρίνα) σε επαφή με το δυτικό άκρο του Λιμένα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται σε 400 σκάφη. Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων , των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει προεκτιμηθεί ότι θα είναι της τάξης 1.000.000.000 ευρώ (1 δις).

Με βάση τα όσα λένε στον ΟΛΗ ο φάκελος του έργου είναι έτοιμος σε βαθμό που μπορεί να ξεκινήσει άμεσα η δημοπράτησή του.