Ξεκίνησε χθες στην Αθήνα το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών που διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
Το Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών, που ολοκληρώνεται αύριο, Κυριακή, έχει θέμα: «Η μετά το 2013 εποχή».
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του, υπάρχουν εισηγήσεις από την πραγματική αγορά που έχει σχέση με τον αγροτικό τομέα, από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από τις θέσεις των πολιτικών τάσεων του Ευρωκοινοβουλίου, από τις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ΑΑ&Τ και από τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας, από τις θέσεις των φορέων που δραστηριοποιούνται στον αγροτικό χώρο, από την ανάγκη σύνδεσης της ελληνικής αγροτικής παραγωγής διατροφικών προϊόντων με τον ελληνικό τουρισμό και τον ελληνικό πολιτισμό, ενώ σε δύο ομάδες εργασίας θα διαμορφωθούν θέσεις για την Ευρωπαϊκή στρατηγική για την γεωργία και για την ύπαιθρο στην μετά το 2013 εποχή.
Παράλληλα, σήμερα θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ.
Το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών είναι η κορυφαία πολιτική εμφάνιση των οργανωμένων Νέων Αγροτών και φέτος επιλέχθηκε η Αθήνα, κυρίως για να δώσει την ευκαιρία να συμμετάσχουν πολιτικοί εκπρόσωποι που δεν παρουσιάσθηκαν τα προηγούμενα 14 χρόνια στην Πυργέλα Άργους, στο Τυχερό Έβρου, στην Πάτρα Αχαΐας, στα Αμπελάκια Λάρισας, στην Θεσσαλονίκη, στην Μαρώνεια Ροδόπης, στο Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας, στην Ξάνθη, στην Καλαμάτα Μεσσηνίας, στο Νέο Σκοπό Σερρών, στην Κόνιτσα Ιωαννίνων, στην Σπάρτη Λακωνίας, στα Κοίλα Κοζάνης και στην Δράμα, και διότι είναι το πρώτο από την επίσημη θεσμική λειτουργία της ΠΕΝΑ (άρθρο 20, Νόμος 3147/2003).
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ θεωρεί ότι τα αγροτικά επαγγέλματα είναι το επάγγελμα του γεωργού, του κτηνοτρόφου, του αλιέα, του δασεργάτη και του αγροξενοδόχου.
Οι μέχρι σήμερα λειτουργούσες Ενώσεις Νέων Αγροτών, είναι: Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδας, Αχαΐας, Βοιωτίας, Δράμας, Έβρου, Ευβοίας, Ηλείας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Κοζάνης, Κορίνθου, Λακωνίας, Λάρισας, Λασιθίου, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Ροδόπης, Σερρών, Φθιώτιδας και Χίου.
Χαιρετισμοί
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αλ. Κοντός, στο χαιρετισμό του, τόνισε πως «τώρα πια, είναι περισσότερο ξεκάθαρο από κάθε άλλη φορά, πως το μέλλον του αγροτικού τομέα, εξαρτάται από την ευελιξία που θα επιδείξετε απέναντι στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς». Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις δυνατότητες ενίσχυσης των νέων αγροτών που προσφέρει η χώρα μας και η ΕΕ (πριμ πρώτης εγκατάστασης, χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο, απαλλαγή από έξοδα μεταβίβασης ατομικών δικαιωμάτων και χωραφιών, κλπ.).
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος τόνισε πως οι νέοι αγρότες μπορούν να είναι πρωτοπόροι σε μια προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας και της υπαίθρου.

