Μια ανάσα… πριν την απώλεια 700 χιλ ευρώ που έχουν δεσμευτεί από το πρόγραμμα «Ούρμπαν» για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, έχει οδηγήσει η εμπλοκή της Αρχαιολογίας, την πορεία του έργου. Η χαρακτηριστική αδυναμία της υπηρεσίας να δώσει συντεταγμένες στη διοίκηση του Μουσείου για το πώς θα αξιοποιηθούν τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα που εντοπίστηκαν στον εσωτερικό χώρο της πρώην Ηλεκτρικής, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει όλο το έργο, είναι θέμα 24ώρων να οδηγήσει στην οριστική απώλεια των 700 χιλ ευρώ από το πρόγραμμα Ούρμπαν. Έτσι ένα έργο, το οποίο σύσσωμη η τοπική κοινωνία του Ηρακλείου περιμένει με τόσο αγωνία να ολοκληρωθεί, γνωρίζοντας τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο του, σε διεθνές επίπεδο, αφού μέσα από τη λειτουργία του αναδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, την πολυδιάστατη οικολογική και πολιτιστική πολυπλοκότητα της ανατολικής Μεσογείου, τορπιλίζεται με ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών, που αντί να πρωτοστατούν στην προσπάθεια ολοκλήρωσης του, ναρκοθετούν την πορεία του!

Το έργο όπως έχει γράψει η «Π» έχει «παγώσει» από τις 7 του μήνα, μετά από εντολή του προϊσταμένου της Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων επειδή βρέθηκε ένα νέο τείχος. Παρά το γεγονός ότι η επιβλέπουσα αρχαιολόγος είχε την άποψη ότι οι εργασίες κατασκευής του Μουσείου δεν υπάρχει λόγος να διακοπούν επειδή το εύρημα, μπορεί να ερευνηθεί χωρίς να μπλοκάρει το εργοτάξιο, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας είχε άλλη άποψη. Έτσι με εντολή του οι εργασίες σταμάτησαν. Ακολούθησε ένα δραματικό παρασκήνιο συζητήσεων με πρωταγωνιστή τον διευθυντή του Μουσείου Μωυσή Μυλωνά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, που φαίνεται ότι δεν συγκινούνται ιδιαίτερα από το γεγονός ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από την απώλεια των 700 χιλ ευρώ, τα οποία θα αναγκαστούν να πληρώσουν οι πολίτες από την τσέπη τους…

Ενδεικτικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι, την προηγούμενη εβδομάδα που αναχωρούσε με άδεια ο προϊστάμενος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, είχε δεσμευτεί ότι πριν να φύγει θα έχει αφήσει πίσω του ένα έγγραφο το οποίο θα καθοδηγεί τον αντικαταστάτη του, για το πώς θα διαχειριστεί το πρόβλημα που έχει ανακύψει. Ωστόσο μετά την αναχώρηση του από την υπηρεσία, κανένα τέτοιο έγγραφο δεν βρέθηκε, με αποτέλεσμα και ο αναπληρωτής διευθυντής, να ισχυρίζεται ότι δεν έχει τη δυνατότητα να ξεμπλοκάρει το έργο. Η διοίκηση του Μουσείου μοιραία βλέπει την αντίστροφη μέτρηση για την απώλεια των 700 χιλ ευρώ να τρέχει με ευθύνη τόσο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας όσο και των εμπλεκομένων που μέχρι σήμερα δεν έχουν αναλάβει καμία πρωτοβουλία για την σωτηρία των δεσμευμένων κονδυλίων, που οι πολίτες θα αναγκαστούν να πληρώσουν από την τσέπη τους.