Τα έξι βασικά, διεθνή, αεροδρόμια της χώρας - με πρώτο αυτό του Ηρακλείου -θέλει να δώσει σε ιδιώτες η κυβέρνηση! Το σχέδιο το οποίο αποκάλυψε στους συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών φαίνεται πως στοχεύει στην παράδοση βασικών αερολιμένων στους ιδιώτες ενώ δεν αποκλείουν ακόμη και την παραχώρηση της εναέριας κυκλοφορίας!

Για το θέμα αυτό χθες και η Αλέκα Παπαρήγα κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον πρωθυπουργό για τη "διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση" κρατικών αεροδρομίων. Κάτι για το οποίο προφανώς πιέζει και το λόμπυ των μεγάλων τουριστικών επιχειρηματιών, μέσω του ΣΕΤΕ.

«Είναι γνωστό ότι κάτι τέτοιο έχει κατά νου ο κ.Χατζηδάκης και το είπε στη συνάντηση που είχε με την ομοσπονδία’ είπε χθες στην ‘Π’ το μέλος της διοίκησης της ΟΣΥΠΑ κ.Γιώργος Πλιάκας που επισημαίνει ότι ‘όλα δείχνουν ότι τα βασικά και κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας θέλουν να τα δώσουν σε ιδιώτες “με το πρόσχημα ότι δεν μπορεί πια το κράτος να τα συντηρεί και να τα διαχειρίζεται! Εταιρείες όπως για παράδειγμα η “Χόχτιφ” μπορούν να πάρουν τα αεροδρόμια, να εκμεταλλεύονται όλους τους χώρους, τις αίθουσες, τις πτήσεις και να πληρώνει ένα αντίτιμο στο ελληνικό κράτος.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι όλα τα βασικά και με τζίρο αεροδρόμια-δεν είναι πχ τα στρατιωτικά της Ανδραβίδας, αυτά με λιγότερες πτήσεις π.χ. των Χανίων, της Σητείας κλπ.

«Ε, τι να τα κάνουν αυτά τα αεροδρόμια; Αφού δεν έχουν τον τζίρο που θέλουν οι ιδιώτες. Θέλουν να βγάλουν λεφτά είναι λογικό’ επισημαίνει ο κ.Πλιάκας που δεν αποκλείει να γίνει κάτι τέτοιο πολύ σύντομα. Αλλά υπογραμμίζει πως δεν γίνεται να το αφήσουν να περάσει έτσι.

“Εμείς θα αντιδράσουμε και το ξέρουν. Είναι η τελευταία ίσως μεγάλη περιουσία του ελληνικού λαού και φυσικά τίθεται θέμα ασφάλειας. Τόσο των πτήσεων όσο και εθνικής ασφάλειας”, λέει.

Το περίεργο είναι ότι υπάρχουν…παραθυράκια μέσω κάποιων κανονισμών που “ψήνονται” στην Ευρώπη για την εναέρια κυκλοφορία-ήδη στο “Ελ.Βενιζέλος” έχουν συζητήσει για να φτιάξουν δική τους υπηρεσία στην εναέρια κυκλοφορία!

Πάντως όπως αναφέρει στην ερώτησή της προς τον πρωθυπουργό η κα Παπαρήγα, οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι ανήσυχοι από τις πληροφορίες για ιδιωτικοποίηση κρατικών αεροδρομίων με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό τους ή τη δημιουργία νέων ιδιωτικών αεροδρομίων, όπως επίσης και την παραχώρηση της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας σε παρόχους ιδιώτες.

Σύμφωνα με τη Γραμματέα του ΚΚΕ η διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση πρώτα και κύρια των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Κω κι η λογική του κέρδους, θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμολογίων, σε άρνηση κάλυψης κοινωνικών αναγκών (κάλυψη νησιών - «άγονων» περιοχών - αεροδιακομιδή ασθενών - έρευνα και διάσωση κ.ά.) σε ανατροπές στα εργασιακά - εισοδηματικά και άλλα δικαιώματα των εργαζομένων, σε μείωση των εγγυήσεων για την ασφάλεια των πτήσεων.

Τονίζει εξ άλλου ότι ο Εναέριος Χώρος και τα αεροδρόμια αποτελούν μέρος της εθνικής κυριαρχίας και σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας.