Γήινα χρώματα και φυσικά χτενίσματα προστάζει φέτος η μόδα, την οποία ακολουθεί και μάλλον χαράσσει στα πλαίσια της χώρας μας ο γνωστός κομμωτής Nicolas, ο οποίος βρέθηκε χθες στο Ηράκλειο για να παρουσιάσει στην πόλη μας την κολεξιόν φθινόπωρο –χειμώνα που φέρει το όνομα «metal earth». Όπως λέει, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Π», στα κομμωτήρια Nicolas δίνεται βάση στην προσωπικότητα της γυναίκας ή του άνδρα αφού για κάθε παρέμβαση στο μαλλί τους λαμβάνεται υπόψη το στυλ αλλά και ο τρόπος ζωής τους.
Μιλήστε μας για την επίσκεψή σας στο Ηράκλειο;
«Σήμερα είμαστε στο Nicolas Coiffure στο Ηράκλειο να δουλέψουμε με τους συνεργάτες και την καλλιτεχνική ομάδα για να παρουσιάσουμε στην τηλεόραση αλλά και τους συνεργάτες μας τη νέα κολεξιόν φθινόπωρο –χειμώνα που την ονομάζουμε «metal earth». Είναι εμπνευσμένη από τη γη και το ατσάλι, δηλαδή, με χρώματα γήινα, παλ, κοντά στους φυσικούς τόνους και metal για να βγάλει λίγο διάστημα- space- μια κατάσταση έξω από τη γη, έξω από το καθιερωμένο, μια κολεξιόν που παρουσιάστηκε στην Αθήνα και τώρα την παρουσιάζουμε και στο Ηράκλειο για φθινόπωρο χειμώνα 2008».
Η μόδα, δηλαδή, των μαλλιών αλλάζει όπως στα ρούχα;
«Τα Nicolas Coiffure παρουσιάζουν δύο κολεξιόν το χρόνο, μία φθινόπωρο -χειμώνα και μία άνοιξη- καλοκαίρι. Έτσι, λοιπόν, από Σεπτέμβρη- Οκτώβρη παρουσιάζεται στην Αθήνα η κολεξιόν φθινόπωρο- χειμώνα και στη συνέχεια ακολουθούν εκδηλώσεις και επιδείξεις σε όλους τους νομούς και το μήνα Μάρτιο ξεκινάμε και δείχνουμε την καινούργια δουλειά για άνοιξη- καλοκαίρι».
Η μόδα από τι επηρεάζεται;
«Είναι εμπνευσμένη από τις σχολές του εξωτερικού που δουλεύουν πάνω στην κομμωτική τέχνη, από τις μεγάλες αλυσίδες και εταιρείες περιποίησης μαλλιών στο Παρίσι, την Ιταλία καθώς και το Λονδίνο. Η καλλιτεχνική ομάδα των Nicolas παρευρίσκεται στα μεγαλύτερα σόου και γκαλά, δουλεύει μαζί με τους Ευρωπαίους συναδέλφους και συνεργάτες κάτω από την αιγίδα μεγάλων εταιρειών και από κει αποφασίζουμε τι μόδα θα λανσάρουμε για την εκάστοτε χρονιά. Έτσι, χρώματα, κουρέματα και styling χτενίσματα είναι εμπνευσμένα από την Ευρώπη, γιατί κι εμείς πλέον είμαστε Ευρώπη, όμως, ελαφρώς τροποποιημένα για την κάθε χώρα».
Πού υπάρχουν κομμωτήρια Nicolas;
«Υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, 105 σαλόνια εν λειτουργία αυτή τη στιγμή. Τα 40 είναι Nicolas Coiffure και γύρω στα 63 είναι με τη μάρκα expression Nicolas hair style».
Οι άνθρωποι που έρχονται σε εσάς έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και απαιτήσεις;
«Στα Nicolas Coiffure η γκάμα των πελατών, το target group, όπως ονομάζουμε δουλεύει 80%-20% γυναίκες άνδρες αντίστοιχα γιατί έχουμε υπηρεσίες μανικιούρ, πεντικιούρ, αισθητικής, καθαρισμούς. Έχουμε, λοιπόν, μία πολυπληθέστερη γκάμα υπηρεσιών κι έτσι μπορούν οι γυναίκες να μας επισκέπτονται και πολύ συχνά να βλέπουν τον εαυτό τους πιο όμορφο και πιο ευχάριστα να περνάμε. Τα Nicolas Coiffure είναι lifestyle, τρόπος ζωής. Μέσα σε ένα κομμωτήριο η γυναίκα θα νιώσει σα να είναι στο σπίτι της, θα μιλήσει, θα την ακούσουν, θα ανταλλάξει απόψεις, θα συζητήσει για τα θέματα που την απασχολούν, θα δει και θα ενημερωθεί πάνω στη μόδα θα δει τις ανάγκες του μαλλιού της, όμως, θα μιλήσει και με μια φίλη της, θα έρθει μαζί, θα τη συνοδεύει, θα συναντήσει κάποια άλλη γνωστή της, θα ανταλλάξει απόψεις. Θα το δει σαν ένα χώρο, ένα τρόπο ζωής. Θα διαθέσει δηλαδή το χρόνο της εκεί. Στα expression, το λέει και η ονομασία, είναι μια γρήγορη εξυπηρέτηση, χωρίς ραντεβού, ένα γρήγορο κούρεμα styling ένα λούσιμο και βαφές οι οποίες είναι πολύ γρήγορες υπηρεσίες, δηλαδή ρίζες, φρεσκάρισμα, εκεί κερδίζουμε χρόνο θα πληρώσει πιο λίγα γιατί είναι πιο γρήγορη η εξυπηρέτηση».
Στα Nicolas Coiffure, δηλαδή, υπάρχει αυτή η αίσθηση ότι πάω στο κομμωτήριο και θα χαλαρώσω;
«Ακριβώς, λανσάρουμε την εξατομικευμένη υπηρεσία. Η διαφορά, λοιπόν, είναι ότι θα σε υποδεχτεί μια ρεσεψιονίστ, θα σε λούσει ένας σαμπουανέρ, θα σε κουρέψει ένας άλλος κουπέρ, θα σε χτενίσει η στυλίστρια, θα σε βάψει ο κολορίστ και μπορεί μια κυρία να περάσει από πέντε, έξι και επτά διαφορετικούς ανθρώπους με τη μανικιουρίστρια, την αισθητικό. Σε ένα expression θα δουλέψουν τρία ως τέσσερα άτομα κι εκεί ο ίδιος κομμωτής που θα σε υποδεχτεί, θα σε λούσει, θα σε βάψει και εδώ ο κομμωτής είναι ο άνθρωπος σου, η προσωπική σου φροντίδα για τα μαλλιά. Είναι διαφορετική η εξατομικευμένη υπηρεσία από το κομμωτήριο της γειτονιάς, όπου έχεις τον άνθρωπό σου».
Οι άνδρες περιποιούνται τα μαλλιά τους;
«Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ένα ρεύμα των ανδρών τόσο να πλησιάζει και να προσεγγίζει το κομμωτήριο γιατί, πλέον, τα κομμωτήρια των ανδρών έχουν περιοριστεί και το μπαρμπέρικο, το κουρείο έχει περιοριστεί κατά πολύ. Αλλά πλέον και γιατί ο άνδρας είναι πολυάσχολος, δεν έχει χρόνο να διαθέσει να περιμένει να κουρευτεί, βλέπουμε ουρά στα ανδρικά κομμωτήρια. Το κομμωτήριο, η πληθώρα των υπηρεσιών αλλά και ο χρόνος τους ενθαρρύνει να έρθουν. Ο άνδρας θέλει να κάνει βαφή, να κάνει μανικιούρ, δε θέλει να του κάνουμε ένα κούρεμα απλά και να φύγει. Τον άνδρα πλέον τον εξιτάρει να μπει σε ένα σαλόνι, να τον λούσουν, να τον περιποιηθούν με μασάζ, να τον υποδεχθούν και να του μιλήσουν για τις ανάγκες του, αν έχει τριχόπτωση, λιπαρότητα, να δει κάποια άλλη γκάμα κουρεμάτων, όχι αυτό το κλασικό ανδρικό που οι περισσότεροι άνδρες έχουμε μάθει και κάνουμε. Θέλει προτάσεις για τα μαλλιά του και σε χρώμα, πολλοί νέοι κάνουν ανταύγειες, περμανάντ που δε φαίνεται, κάτι πολύ ελαφρύ για να δίνει όγκο και κυματισμό στα μαλλιά. Οι άνδρες τώρα θέλουν να κάνουν μανικιούρ, να χαλαρώσουν, να κάνουν υπηρεσίες χτενίσματος που τα αφήνουν πιο μακριά και δε θέλουν να είναι κολλημένα στο δέρμα, να έχουν λίγο όγκο. Τους εξιτάρει η έννοια της ενημέρωσης, της μόδας αλλά και της διαφορετικότητας».
Μιλήσατε για νέους, οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία;
«Έχουν μπει αλλά σε μικρότερο ρυθμό, οι νέοι είναι αυτοί που επισκέπτονται πιο συχνά το κομμωτήριο, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα πάνε τρεις τέσσερις φορές το χρόνο, οι νέοι που το ψάχνουν περισσότερο και ψάχνουν τον τύπο τους θέλουν να ενημερωθούν να μάθουν τι καινούργιο κυκλοφορεί. Πλέον οι άνδρες ενημερώνονται και από ίντερνετ, περιοδικά, τηλεοράσεις και έχουν ανησυχήσει για την ομορφιά τους, τον καλωπισμό τους και τη φροντίδα τους κι έτσι οι νέοι δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στον τρόπο που θα φτιάξουν τα μαλλιά τους».
Η περιποίηση των μαλλιών έχει τη θέση που της αξίζει στην καθημερινότητά μας;
«Υπάρχει μια ύφεση γενικά στην αγορά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τις προτεραιότητες που βάζει ο κάθε άνθρωπος και τις ανάγκες που έχει. Ξέρουμε ότι μια γυναίκα και ένας άνδρας κοιτάζουν πρώτα τα προς το ζην τις κάρτες, φαγητά, φροντιστήρια. Σαν προτεραιότητα ναι έχει ουσία και ενδιαφέρον για το κομμωτήριο όμως βλέπουμε τις επισκέψεις να μειώνονται αλλά να προτιμούνται κομμωτήρια με ποιότητα για αυτό ο κομμωτηριακός κλάδος περνάει μια κρίση αλλά όχι στα Nicolas. Η γυναίκα πλέον και ο άνδρας θα μετρήσει τα λεφτά που θα δώσει για το κομμωτήριο, θα μετριάσει την επισκεψιμότητα αλλά θα έρθει εδώ και θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα γιατί θα έρθει αντί για δώδεκα φορές το χρόνο εννιά αλλά θα ξέρει ότι θα κάνει τη βαφή της τη σωστή, το κούρεμά της και θα φύγει με σωστά και υγιή μαλλιά».
Τι θα προτείνατε φέτος για άνδρες και γυναίκες;
«Επανέρχεται στο γυναικείο στυλ το καρέ σε όλες του τις παραλλαγές, έχουμε λοιπόν γυναίκες οι οποίες κουρεύονται καρέ και αφήνουν τον αυχένα πλέον ελεύθερο με μύτες μπροστά πιο μακριές κι εκεί τα Nicolas προτείνουν και κοντές ασύμμετρές φράντζες. Για την Ελληνίδα του σήμερα που δε θέλει να έχει μαλλιά μέσα στο πρόσωπο προτείνουμε να έχουμε κοντές ωφέλειες και παραλλαγές του καρέ. Τα χρώματα που παίζουν για φθινόπωρο χειμώνα είναι τα σοκολατί, γήινες αποχρώσεις μέχρι τον τόνο του ξανθού όχι όμως οι πολύ ανοιχτές αποχρώσεις, τα πλατινέ μαλλιά. Οι γήινες αποχρώσεις σε σοκολατί, μαρόν, καφέ ανοιχτό, ξανθό σκούρο και μελί. Για τον άνδρα τα μαλλιά έρχονται να γίνουν λίγο πιο μακριά. Έχει ξεφύγει από το παραδοσιακό αντρικό, το αλά γκαρσόν που λέγαμε το κοντό μαλλί κι έρχεται να δώσει μύτες, μακριά πλαϊνά, φαβορίτες, μαλλάκια στον αυχένα, μαλλιά που είναι πιο τρέντι, μοδάτα, ιν».
Υπάρχουν διαχρονικά χτενίσματα;
«Ναι, το κοντό για τον άνδρα σίγουρα και για τη γυναίκα τα μακριά φουλαριστά μαλλιά. Μπορούμε να πούμε όμως πως αν η γυναίκα έχει μάθει έτσι κι είναι η προσωπικότητά της δεν την αλλοιώνουμε, θέλουμε να αναδείξουμε την προσωπικότητά της. Θα παίξουμε με τα χρώματα το χτένισμα… ένα κεφάλι δεν είναι ανάγκη να το κουρέψουμε για να το φέρουμε στο μόδα, μπορούμε να έχουμε ένα διαχρονικό κούρεμα με ένα τρέντι χρώμα και να έχουμε επίκαιρα μαλλιά».
Υπάρχουν άτομα που ακολουθούν το ίδιο χτένισμα για μια ζωή, πειράζει;
«Ο κάθε άνθρωπος έχει το στυλ του, δεν κάνουμε μόνο μόδα κοιτάμε ποια είναι η προσωπικότητα κάθε γυναίκας αλλά και του άνδρα, μελετούμε τον τρόπο που κινείται, τις επιλογές του, από το πού εργάζεται μέχρι το πόσο συχνά πάει στο κομμωτήριο, αν θεωρεί life style το κομμωτήριο ή τρόπο ζωής ή αν το κάνει κατ’ ανάγκη, κοιτάμε αν δίνει προτεραιότητα να δώσει μία γραμμή μόδας στα μαλλιά ή αν θέλει ένα κούρεμα πρακτικό να μπορεί να πάει στη δουλειά της και να είναι από το πρωί μέχρι το βράδυ χτενισμένη, κοιτάμε ποια σκοπιμότητα έχει το κούρεμα και το στυλ και η προσωπικότητα του καθένα. Την τελευταία επιλογή του κουρέματος την έχει η πελάτισσα».
Υπάρχουν πρότυπα κομψότητας που θέλουν να μιμηθούν οι πελάτες σας;
«Πολλές φορές γυναίκες επώνυμες έχουν δώσει στίγμα και γραμμή να κουρευτούν όλες οι γυναίκες στην Ευρώπη και Αμερική, τελευταία η σύζυγος του Μπέκαμ τα έκοψε πολύ κοντά και τα έκανε ξανθά ή το στυλ της Πενέπολη Κρουζ, άλλες γυναίκες που έχουν γράψει ιστορία. Όμως, πιστεύω πως κάθε κομμωτής επαγγελματίας θα δει και θα πει αν ταιριάζει το κοντό ξανθό μαλλί στο στυλ και προσωπικότητα της κάθε γυναίκας, θα ανταλλάξουν απόψεις και θα την κατευθύνει λίγο στο να μην κουρέψει τα μαλλιά της και να τα κάνει πλατινέ αν δεν είναι αυτό που θα μπορέσει να φορέσει. Όμως οι γυναίκες σίγουρα είναι επηρεασμένες από περιοδικά, τηλεοράσεις και βλέπουμε μια τάση μιμητισμού».
Και οι άνδρες, όμως, επηρεάζονται, όπως έγινε πρόσφατα με το Ρουβά.
Στο Alter Ego είχαμε κόψει εμείς τα μαλλιά του ασύμμετρα μακριά, είχαμε δει πάρα πολλούς νέους να δουλεύουν σε αυτή την κολεξιόν και βάσει της μουσικής που ακούν οι νέοι ακολουθούν τώρα το στυλ με μακριά μαλλιά στον αυχένα, μακριές φαβορίτες και φράντζα μέχρι το πρόσωπο, οι κοπέλες κρεπάρουν τα μαλλιά με πάρα πολύ όγκο και δημιουργούν αυτό το ειδικό στυλ, και οι άνδρες έχουν την τάση, όμως γρήγορα φεύγουν από αυτό το τρυπάκι, η γυναίκα το κρατάει πολύ περισσότερο και το υιοθετεί πολύ πιο εύκολα».
Την περίοδο των εορτών τι προτείνετε;
«Για φέτος τα χτενίσματα δεν είναι τα λακαριστά, τα στημένα, όπως τα χρώματα και τα κουρέματα πέφτουν φυσικά έτσι θέλουμε και τα μαλλιά πιο φυσικά. Ερχόμαστε να ξεφύγουμε από τα βαρύγδουπα σινιόν, τις λακαριστές μπανάνες, τα πολύ έντονα στριφτά μαλλιά, τα οποία τα βάζουμε και με στρας, αξεσουάρ βαριά, με πέρλες και στρας. Πιο νατουρέλ χτενίσματα φλου σε καρέ, μαλλί σε ψαλίδι, και μαλλιά σε ίσια ή μακριά, να τα περιποιηθούμε περίτεχνα όχι με στρας και λακ, ανάλαφρα πιασμένα σινιόν πολύ φυσικά, σα να τα έχει πιάσει μόνη της η πελάτισσα.»