Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί η σύνταξη του νομοσχεδίου για τη σύσταση και λειτουργία της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία επιδιώκουν να τηρήσουν κατά γράμμα τα χρονοδιαγράμματα, με στόχο η νέα εταιρεία να είναι έτοιμη να ανοίξει τα φτερά της από τον Ιούλιο.
Tο νομοσχέδιο θα ρυθμίζει τις σχέσεις, αλλά και τους κανονισμούς εργασίας στη νέα εταιρεία. Παράλληλα, θα προβλέπει, όπως είναι ήδη γνωστό, τη σύσταση ξεχωριστής εταιρείας, η οποία θα επιφορτιστεί με τις αρμοδιότητες της επίγειας εξυπηρέτησης. Η δεύτερη εταιρεία αναμένεται να έχει μετοχική σχέση με τη νέα OA, αλλά υπάρχει ανοιχτό «παράθυρο» για άμεση απόσχιση, όποτε και αν αυτό χρειαστεί.
Πάντως, «αγκάθι» εξακολουθεί να αποτελεί η διαφωνία της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ) με την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών, κυρίως σε ό,τι αφορά το μισθολογικό ζήτημα. Η ΕΧΠΑ ζητά το κόστος για τους μισθούς των πιλότων της νέας ΟΑ να αποτελεί υψηλότερο ποσοστό επί των συνολικών δαπανών της εταιρείας, από ό,τι η Επιτροπή. Συγκεκριμένα, η Ένωση υποστηρίζει ότι η πρόταση της επιτροπής θα επιφέρει μείωση 10% στους μισθούς των πιλότων.
Ενδεικτικό του συνεχιζόμενου αδιεξόδου στις σχέσεις ΕΧΠΑ - υπουργείου είναι το γεγονός ότι χθες οι μεταξύ τους διαπραγματεύσεις έληξαν χωρίς να καταλήξουν σε συμφωνία. Έτσι, η ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, να ενεργοποιήσει εναλλακτικό σχέδιο για τη λειτουργία της νέας OA, αναζητώντας χειριστές από την αγορά.
Aπό την πλευρά τους πάντως, οι πιλότοι των Mακεδονικών Αερογραμμών δείχνουν έτοιμοι να υπογράψουν πρακτικό συμφωνίας για τη συμμετοχή τους στη νέα εταιρεία, όπως έχουν κάνει και οι πιλότοι της Aεροπλοΐας. Eτσι, η νέα Ολυμπιακή θα έχει ήδη περίπου 200 πιλότους, αλλά για την εύρυθμη λειτουργία της απαιτούνται συνολικά 350. Γι' αυτό άλλωστε θα γίνει προκήρυξη. Ωστόσο, οι πιλότοι της Ολυμπιακής θα έχουν μία ακόμα ευκαιρία για να συνεργαστούν με τη νέα εταιρεία, είτε συμμετάσχοντας στον διαγωνισμό είτε υπογράφοντας ατομικές συμφωνίες απασχόλησης.