“Χάσαμε τον Μπαμπά”

Βαγγέλης Ραπτόπουλος

Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

σελ. 315

Ο Αγγελος Γεωργιάδης είναι ένας άνδρας τριάντα ετών, ο οποίος ενώ λατρεύει το γράψιμο, τη συγγραφή βιβλίων, δεν έχει ούτε το θάρρος, ούτε το σθένος να το κάνει. Ασχολείται βέβαια με βιβλία αλλά διαφορετικά.

Τα διαβάζει με μανία και ακόμα τα παρουσιάζει κάνοντας τη δική του κριτική, σε περιοδικά και εφημερίδες. Ενίοτε έχει και δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο. Η οικονομική του κατάσταση του δίνει την πολυτέλεια της επιλογής, διότι περισσότερο δουλεύει για το χαρτζιλίκι του και για να περνάει την ώρα του, και όχι για βιοποριστικούς λόγους.

Ο Αγγελος και ενώ βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση λόγω του χωρισμού με τη Στέλλα, η είδηση του θανάτου του πατέρα του τον συγκλονίζει.

Του πατέρα που πριν από μια εικοσαετία τους είχε εγκαταλείψει, αυτόν και την μητέρα του, για χάρη της θείας Τίνας, μικρότερης αδελφής της μαμάς του. Εκτοτε ουδέποτε συναντήθηκαν πατέρας και γιος. Τώρα, ο θάνατος φέρνει πάλι σε επαφή τα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας. Βέβαια ο εκλιπών είχε την λεπτότητα να ζητήσει από την Τίνα, σε περίπτωση θανάτου του, να ειδοποιηθεί η πρώην οικογένειά του, μετά την ταφή. Ο Αγγελος αντιμετωπίζει το γεγονός σαν ένας απλός θεατής. Παρόλο που είναι ασήκωτο το βάρος της θλίψης του, δεν μπορεί να το καταθέσει και να απελευθερωθεί. Οταν όμως στα χέρια του φτάνει το “μπλε τετράδιο”, όπου ο πατέρας αφηγείται την αρχική φάση του έρωτά του με τη θεία Τίνα, ο Αγγελος διαβάζοντας το χειρόγραφο, θα οδηγηθεί σε μια γραπτή αναψηλάφηση της δικής του ζωής. Μια αναψηλάφηση που θυμίζει αυτοσχέδια ψυχοθεραπεία. Συγχρόνως με την ανάγνωση του “μπλε τετραδίου” , καταθέτει και εκείνος στο χαρτί όλα όσα τον σημάδεψαν στην τρυφερή του ηλικία.

Θυμάται τον τελευταίο καυγά των γονιών του και μετά το χτύπημα της πόρτας. Ο μπαμπάς είχε φύγει. Σε λίγο, τον ακολούθησε η μαμά αφού πρώτα ζήτησε από το γιο της να είναι φρόνιμο παιδί. Ο μικρός Αγγελος, μάταια ζητιάνεψε λίγη συντροφιά χτυπώντας όλες τις πόρτες της πολυκατοικίας. Ολοι ήταν πολύ απασχολημένοι για να ασχοληθούν μ’ ένα πληγωμένο αγόρι. Θυμάται ξεκάθαρα όλα τα ευτράπελα γεγονότα που ακολούθησαν εκείνο το βράδυ και αναστάτωσαν όλη την πολυκατοικία. Ομως το ζητούμενο είχε επιτευχθεί.

Είχε τραβήξει για λίγο την προσοχή τους, είχαν ασχοληθεί μαζί του.

Μέσα από τις αφηγήσεις του πατέρα του, ο Αγγελος προσπαθεί να ερμηνεύσει την δική του συμπεριφορά. Πόσο τον σημάδεψε η απουσία του πατέρα, του ΜΠΑΜΠΑ, του αρσενικού προτύπου; Γιατί διαλύθηκε η πολύτιμη σχέση του με τη Στέλλα; Τόσο τον φόβιζε ο ρόλος του πατέρα που καλείτο να παίξει στα δύο κοριτσάκια της; Τα αγαπούσε και συγχρόνως τον απωθούσαν. Την Στέλλα τη λάτρευε και όμως ζήτησε να χωρίσουν, παρόλο που πονούσε αφόρητα;

Με τον θάνατο του Μπαμπά, ο γιος Γεωργιάδης αποπειράται να εξερευνήσει το παρελθόν, αλλά και το παρόν, για να βρει την λύτρωση και τη λύση για το μέλλον.



Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο είκοσι χρονών και ακολούθησαν άλλα δεκαπέντε, ανάμεσά τους Η Λούλα, Η αυτοκρατορική μνήμη του αίματος, Ο Μαύρος γάμος, Η επινόηση της πραγματικότητας.

“Ο εργένης” μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, “τα Διόδια” στην τηλεόραση. “Τα τζιτζίκια” εκδόθηκαν στα Αγγλικά. Η απίστευτη ιστορία της Πάπισσας Ιωάννας στα Ιταλικά. Ενώ διηγήματά του από “τα Κομματάκια” και τις “Εμμονες ιδέες” διασκευάστηκαν σε τηλεταινίες και μεταφράστηκαν σε πέντε γλώσσες...



H BIBΛIOΠAPOYΣIAΣH ΓINETAI ΣE ΣYNEPΓAΣIA ME TO BIBΛIOΠΩΛEIO ΓEΩPΓANTΩNAKH Λ. 62 ΜΑΡΤΥΡΩΝ 46 Τηλ. 2810 256464