Της Κατερίνας Μυλωνά

Δε… μασάνε τα λόγια τους, δεν ωραιοποιούν καταστάσεις. Οι αριστούχοι των πανελλαδικών, οι υποψήφιοι που… έπιασαν ταβάνι στα σχολεία τους στο Ηράκλειο, μιλούν στην «Π» για το μυστικό της επιτυχίας τους, που δεν είναι άλλο από διάβασμα, διάβασμα και πάλι διάβασμα!

Από χθες, γύρω στις 11 το πρωί, οι χιλιάδες υποψήφιοι γνώριζαν τη βαθμολογία τους, καθώς αναρτήθηκε στα σχολεία όλης της χώρας. Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τη βαθμολογία τους και μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας.

Το επόμενο βήμα για τους υποψήφιους είναι ο υπολογισμός των μορίων, ούτως ώστε να προχωρήσουν στην οριστικοποίηση των επιλογών τους στο μηχανογραφικό δελτίο.

Το Υπουργείο Παιδείας, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, παρέχει μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν οι υποψήφιοι, συμπληρώνοντας τους βαθμούς τους, να βλέπουν το σύνολο των μορίων στη διεύθυνση

https://markcalc.it.minedu.gov.gr.

Εξάλλου, από την ερχόμενη Πέμπτη 6 Ιουλίου, έως και την Παρασκευή 14 Ιουλίου, οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr. Μάλιστα, από το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνεται, ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

Τέλος, υπενθυμίζεται, ότι στη Λέσβο και τη Χίο, όπου διακόπηκαν οι εξετάσεις ορισμένων εξετάσεων, λόγω της σεισμικής δραστηριότητας, δεν θα αναρτηθούν αποτελέσματα, αφού οι εξετάσεις των υπολειπόμενων μαθημάτων θα διεξάγονται έως τις 3 Ιουλίου.

Πέτυχαν την πρωτιά

Με πολύ διάβασμα, με στερήσεις αλλά πάνω από όλα, σωστή οργάνωση, υποψήφιοι από τα Λύκεια του Ηρακλείου κατάφεραν να… σπάσουν τα κοντέρ και να τερματίσουν από τους πρώτους στα σχολεία τους.

Τα Μαθηματικά προσανατολισμού, αν και δυσκόλεψαν αρκετούς υποψήφιους, ήταν το δυνατό «χαρτί» για τον Αλέξανδρο Συριγωνάκη, από το 1ο Λύκειο Ηρακλείου, με 19.151 μόρια. Όπως λέει, τα θέματα ήταν για όσους ήξεραν να κάνουν πράξεις, ο υψηλός βαθμός που συγκέντρωσε ήταν αποτέλεσμα και άλλων ετών, όχι μόνο από φέτος. «Έπρεπε να ασχολείσαι κάθε χρόνο για να καταφέρεις να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις των εξετάσεων, χρειαζόταν προετοιμασία. Πρέπει να προσπαθείς όλα τα χρόνια, όχι μονάχα την τελευταία χρονιά δίνοντάς τα όλα μόνο στο τέλος, γιατί με αυτό τον τρόπο δεν μπορείς να αποδώσεις, δεν μπορείς να καλύψεις τα κενά», περιγράφει. Θέλει να δηλώσει τμήματα του Πολυτεχνείου, καθώς θεωρεί ότι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ο Ιωάννης Αλετράς, από το 6ο Λύκειο Ηρακλείου, με τα 19.098 μόρια που συγκέντρωσε ενδιαφέρεται για την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης όπου φοιτά και ο αδερφός του. Ο ίδιος αναφέρει: «Ήταν μια δύσκολη χρονιά αλλά με συστηματικό διάβασμα, επιμονή και ψυχραιμία κατάφερα να πετύχω τον στόχο μου».

Ιατρική σκέφτεται να επιλέξει ο Γιάννης Αποστολάκης, από το 7ο Λύκειο Ηρακλείου, ο οποίος δεν έχει αποφασίσει ακόμα πώς θα συμπληρώσει το μηχανογραφικό του. Τα 19.004 μόρια που συγκέντρωσε του δίνουν το περιθώριο να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά τμήματα. Στην ερώτηση πώς τα κατάφερε, χαριτολογεί λέγοντας πως «όλο το χρόνο… μας είχε βγει η ψυχή» και προσθέτει ότι οργάνωνε σωστά τον χρόνο του, προσπαθούσε να ανταποκριθεί στο κάθε διαγώνισμα, διάβαζε κάθε μέρα για το μάθημα. «Είναι σημαντικό να εμπιστεύεσαι τους καθηγητές σου και να ξέρεις ότι σε βοηθάνε», αναφέρει.

Ο Μανώλης Συσκάκης, από το Λύκειο Γαζίου, συγκέντρωσε 19.167 μόρια και ονειρεύεται να σπουδάσει στην Ιατρική Αθηνών. «Είναι ένα επάγγελμα που νιώθω ότι με εκφράζει, ο γιατρός απαλύνει τον ανθρώπινο πόνο», αναφέρει και προσθέτει πως η ιατρική μπορεί να του ανοίξει δρόμους για το μέλλον, παρά τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. «Δεν υπάρχει κάποιο κόλπο για να τα καταφέρει κανείς. Χρειάζεται διάβασμα, κόπο και θυσίες», αναφέρει.

Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ή Κρήτης θέλει να σπουδάσει ο Νίκος Κοπιδάκης, από το εκπαιδευτήριο «Το Παγκρήτιον» που κατάφερε να συγκεντρώσει 19.389 μόρια. Επιλέγει τον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς θεωρεί ότι είναι πολύ ενδιαφέρων. Για να πετύχει τον στόχο του, χρειάστηκε να δουλέψει πολύ, τον βοήθησε, όμως, όπως λέει, και η τύχη. «Είναι συνδυασμός δουλειάς και τύχης», αναφέρει. Για κάποιους μήνες, στερήθηκε κάποια πράγματα, όπως το μπάσκετ, και περιόρισε τις εξόδους του. «Επανήλθα, όμως, αμέσως, στα παλιά μου δεδομένα», αναφέρει.

Η Ιατρική Αθηνών είναι ο στόχος του Τάσου Κικεράκη, από το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει 19.101 μόρια. «Πάντα μου κινούσε το ενδιαφέρον, ήθελα να μάθω πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα. Έπαιξε ρόλο και το περιβάλλον μου αφού η μητέρα μου είναι οδοντίατρος», αναφέρει. Η επιτυχία, όπως λέει, είναι αποτέλεσμα δουλειάς, αρκετού διαβάσματος, μεγάλης προσπάθειας. «Αν διαβάζεις, θα πετύχεις. Χρειάζεται σοβαρή δουλειά όλα τα χρόνια και συγκέντρωση την ώρα των εξετάσεων, όχι άγχος», τονίζει.

Η Χρύσα Μάναλη, από το Λύκειο Γουβών, θέλει να σπουδάσει Ιατρική. Θεωρεί ότι πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα επιστήμη. «Διάβασα πολύ, είχα καλούς καθηγητές. Χρειάζεται σύστημα και δουλειά. Οι γονείς μου με στήριξαν πολύ, με βοήθησαν με το άγχος και την πίεση που αισθανόμουν», αναφέρει. Η Χρύσα δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της να ακολουθεί άλλο επάγγελμα, εξάλλου, όπως λέει, πρόκειται για λειτούργημα.

Η Μαρία Δαριβιανάκη, από το Λύκειο Μοιρών, διάβαζε από τη στιγμή που ξεκίνησε το σχολείο, από το Δημοτικό. Δεν άφησε ποτέ κενά, κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη φετινή της πορεία. Το μάθημα των Μαθηματικών την ενδιαφέρει ιδιαίτερα, όπως και η Βιολογία. Θέλει να περάσει Φαρμακευτική, καθώς είναι κάτι που της αρέσει και ταιριάζει στους στόχους της.

Πλώρη για το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει βάλει ο Νίκος Αστρινάκης, από το Λύκειο Τυμπακίου, ο οποίος συγκέντρωσε 19467 μόρια. «Μου αρέσει να ασχολούμαι με τους υπολογιστές και θεωρώ ότι πρόκειται για μια ωραία σχολή», εξηγεί γιατί επιλέγει το συγκεκριμένο τμήμα.

Τη φετινή χρονιά χρειάστηκε να στερηθεί κάποια πράγματα, όπως τις εξόδους με τους φίλους του, δεν είχε πολύ ελεύθερο χρόνο καθώς αφιέρωνε πολύ χρόνο στο διάβασμα. «Είχα πολύ καλούς καθηγητές, οι οποίοι με βοήθησαν πολύ, είχα και την υποστήριξη των δικών μου», αναφέρει.