Της Κατερίνας Μυλωνά

Εύκολη ήταν η χθεσινή μέρα για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων αφού τα θέματα στα μαθήματα Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) χαρακτηρίστηκαν από μικρό βαθμό δυσκολίας.

Οι περισσότεροι υποψήφιοι που ήταν καλά προετοιμασμένοι είχαν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν με σχετική ευκολία τα χθεσινά θέματα. Υπολογίζεται ότι για το 70% των υποψηφίων έπεσε χθες η αυλαία των εξετάσεων. Περίπου 30% υπολογίζεται ότι είναι το ποσοστό των μαθητών που διαγωνίζεται αύριο, Τετάρτη, στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που είναι μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων.

Η κ. Αθηνά Τσαμπανάκη, από το φροντιστήριο «Προπύλαια», αναφέρει πως στο μάθημα των Λατινικών, και φέτος η επιτροπή των εξετάσεων επέλεξε δυο αποσπάσματα από διαφορετικά κείμενα (κείμενα 30 και 49) για μετάφραση στα Νέα Ελληνικά. Συγκεκριμένα, το δεύτερο απόσπασμα καθώς πρόκειται για το τελευταίο κείμενο που διδάσκεται κρίνεται αρκετά απαιτητικό και προϋποθέτει καλή γνώση της διδακτέας ύλης, του συντακτικού και της γραμματικής των Λατινικών.

Οι γραμματικές ασκήσεις που ακολούθησαν κρίνονται αρκετά απαιτητικές και απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους αλλά και προσεκτικούς υποψηφίους. Πιο συγκεκριμένα, οι τύποι του γερουνδιακού που δίνονταν προϋποθέταν καλή γνώση των αρχικών χρόνων των ρημάτων αλλά και προσοχή χρειαζόταν και σε άλλους ονοματικούς τύπους όπως η δεικτική αντωνυμία tale.

Στις ερωτήσεις του συντακτικού οι μαθητές είχαν να απαντήσουν σε έξι ερωτήσεις, στις οποίες διαφαινόταν η διάθεση να δυσκολέψουν τους υποψηφίους και να ανεβάσουν ενδεχομένως τον πήχη της εξέτασης. Τα παιδιά καλούνταν να χειριστούν αρκετά συντακτικά φαινόμενα της Λατινικής, όπως πλάγιο λόγο, τον προσδιορισμό του σκοπού, την παθητική περιφραστική συζυγία αλλά και τη σύμπτυξη πρότασης σε μετοχή. Η τελευταία μάλιστα δεν είναι από αυτές που συνηθίζονται και σίγουρα θα δυσκόλεψε και θα μπέρδεψε τους υποψηφίους.

«Τα θέματα της Χημείας χαρακτηρίζονται απαιτητικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Για να προσεγγίσει κάποιος μαθητής το άριστα, θα έπρεπε να είναι καλά προετοιμασμένος, με εμπειρία σε επίλυση ασκήσεων όπως η Γ2 και η Δ4», αναφέρει ο κ. Μανόλης Καζαντζάκης, από το φροντιστήριο «Ορόσημο».

«Τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών ήταν σταθμισμένης δυσκολίας και απευθύνονταν σε μαθητές με σοβαρή προετοιμασία και καλή κατανόηση της θεωρίας του μαθήματος», αναφέρει ο υπεύθυνος Πληροφορικής Φροντιστηρίου «ΠΟΛΥΤΡΟΠΟ», κ. Δημήτρης Παπαδάκης. Συγκεκριμένα, λέει ότι το πρώτο θέμα θεωρίας περιλάμβανε ερωτήσεις κατανόησης της ύλης και ασκήσεις που απαιτούσαν κριτική σκέψη από τους μαθητές. Το δεύτερο θέμα θεωρίας ήταν αναμενόμενο και βατό στη λογική παρόμοιων θεμάτων προηγουμένων ετών. Απαιτούσε, όμως, προσοχή στη λύση του.

Το τρίτο και τέταρτο θέμα ήταν προβλήματα με ερωτήματα που απαιτούσαν από τους μαθητές τόσο εφαρμογή θεωρίας όσο και συνθετική σκέψη. «Σε γενικές γραμμές τα θέματα κρίνονται απαιτητικά για μαθητές με καλή προετοιμασία», καταλήγει.