Συμπληρωματική σύμβαση με το μελετητή του νέου παρακαμπτήριου δρόμου υπέγραψε το υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να εντάξει στο σχεδιασμό του και το δρόμο Ηράκλειο-Καστέλλι. Πρόκειται για μια διαδρομή που θα καλύψει μια έκταση 17 χιλ. που σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, θα πρέπει να αναπτυχθεί δια μέσω του Καρτερού, της Επισκοπής, του Σμαρίου και θα καταλήγει στο Καστέλλι.
Το υπουργείο, προχώρησε στην συμπληρωματική αυτή σύμβαση, αξιολογώντας, ότι θα πρέπει να υπάρξει σύνθεση της νέας παρακαμπτηρίου οδού, με το νέο διεθνές αεροδρόμιο το οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί στο Καστέλλι. Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική, σε σχέση με την οδική σύνθεση της περιοχής, του Καστελίου, με την προϋπόθεση ότι θα προχωρήσει, και θα ολοκληρωθεί σε μελετητικό στάδιο καταρχήν και σε πρακτικό επίπεδο στη συνέχεια.
Στο μεταξύ υπό διαμόρφωση βρίσκεται και ο σχεδιασμός του νέου παρακαμπτήριου δρόμου, που όπως έχει προαναγγελθεί, θα προχωρήσει με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ δηλαδή με τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Η παρακαμπτήρια οδός, θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, που θα εκτείνεται από το Γάζι έως τις Γούρνες σε ένα άξονα μήκους 34 χλμ, διαθέτοντας τουλάχιστον 5 νέους ανισόπεδους κόμβους με δυνατότητα σύνδεσης με τις κύριες οδικές αρτηρίες.
Αμέσως μετά τις εκλογές, αναμένεται να έρθει στο Ηράκλειο ο μελετητής του έργου, προκειμένου να παρουσιάσει στους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς, την εξέλιξη των σχεδίων της παρακαμπτηρίου, και την πρόταση που διαμορφώνει.
Όπως είναι γνωστό, σε αυτή τη φάση έχει ολοκληρωθεί η πρώτη αναγνωριστική μελέτη, της παρακαμπτηρίου, στην οποία οι τοπικοί φορείς έχουν ζητήσει να υπάρξει μια επέκταση των ορίων της ώστε να μην τελειώνει στο ύψος των Γουρνών, αλλά να φτάνει ως τη Χερσόνησο ώστε να καλύπτει μια μεγαλύτερη διαδρομή.
Η βουλευτής Μ. Σκραφνάκη, η οποία παρακολουθεί στενά την εξέλιξη της υπόθεσης, σημειώνει ότι σύμφωνα με την πρόταση του μελετητή όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής, η διαδρομή που θα καλύπτει η νέα παρακαμπτήριος θα ξεκινά από τον κόμβο Γαζίου, θα βγαίνει στον κόμβο Κρουσώνα θα περνά μπροστά από τα Καλέσα, στην συνέχεια πίσω από το ΠΑΓΝΗ, και τις Βούτες. Ακολούθως θα προχωρά από τα Σταυράκια και θα φτάνει στον Εθνικό Δρόμο που κατευθύνεται στις Μοίρες. Από εκεί θα οδηγεί στον Άγιο Σύλλα, τις Αρχάνες και τις Βασιλειές, την Επισκοπή και στη συνέχεια θα οδηγεί στη Χερσόνησο. Η ίδια εξηγεί ότι όλος ο σχεδιασμός αυτός θα γίνει αντικείμενο συζήτησης στη νέα σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί με τους τοπικούς φορείς οι οποίοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους και τις παρατηρήσεις τους για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα.
Όπως σημειώνει, η νέα παρακαμπτήρια οδός είναι ένα ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Ηρακλείου, αφού πλέον η παλιά Εθνική οδός, είναι απόλυτα ξεπερασμένη, και λειτουργεί πρακτικά σαν αστική οδός για να εξυπηρετεί εσωτερικές μετακινήσεις…