Της Σοφίας Τσεντελιέρου

Ένα επιχείρημα που προβλήθηκε είναι η φοίτηση πολλών αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά σχολεία και η αναγκαιότητα να αντιμετωπιστούν ισότιμα με τους Έλληνες συμμαθητές τους

Εντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει η πρωτοβουλία της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων να δώσει στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τις ερμηνείες λέξεων που θα έπρεπε να γνωρίζουν οι υποψήφιοι.

Πολλοί φιλόλογοι και κυρίως εκείνοι που διδάσκουν το μάθημα ξαφνιάστηκαν απʼ αυτό το γεγονός. Όσο για τους υποψήφιους, αν και σε πρώτη φάση βοηθούνται, θα δουν στη συνέχεια ότι θα υπάρξει άνοδος των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αν ακολουθηθεί η ίδια τακτική από την ΚΕΓΕ.

Πάντως, εκείνο που προβληματίζει περισσότερο είναι ότι η ελληνική γλώσσα απλοποιείται όσο περνούν τα χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα να μη θεωρείται δεδομένο ότι οι 18χρονοι γνωρίζουν λέξεις όπως: ψεγάδια, περασμένοι, υπόδικος, ροπές, παρωχημένα, ανδροειδές και εξοβελίζω. Ένα επιχείρημα που προβλήθηκε είναι η φοίτηση πολλών αλλοδαπών μαθητών στα ελληνικά σχολεία και η αναγκαιότητα να αντιμετωπιστούν ισότιμα με τους Έλληνες συμμαθητές τους. Αυτό είναι λογικό και σε καμία περίπτωση δε θα ʽπρεπε να αδικηθούν οι συγκεκριμένοι μαθητές, όμως θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας τα προηγούμενα χρόνια για να μην αντιμετωπίζεται σαν… ξένη γλώσσα στις πανελλαδικές εξετάσεις.



Η απάντηση



Η απάντηση που δόθηκε από το γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Δημήτρη Πλατή είναι ότι η επιλογή των θεμάτων γίνεται με έναν τρόπο που πρέπει να είναι σαφής και κατανοητός από όλους. «Δεν προτείνονται θέματα-παγίδες και το κυριότερο δεν προτείνονται θέματα τα οποία είναι εξαιρετικά δύσκολα. Θεωρούμε ότι οι εξετάσεις γίνονται για τον σοβαρό μαθητή, τον μελετημένο μαθητή. Λαμβάνουμε όμως επίσης υπόψη μας το γεγονός ότι υπάρχει και μία ψυχολογική ένταση και στο επίπεδο του μαθητή και για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι ο υποψήφιος θα πρέπει να διαγωνιστεί σε ένα θέμα όχι υποχρεωτικά εύκολο αλλά που θα έχει διαβάθμιση όσον αφορά την ευκολία ή την δυσκολία του» τόνισε ο ίδιος. Παράλληλα, σχολιάζοντας τις ενστάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, είπε ότι το θέμα δεν είναι αν ξέρουν οι υποψήφιοι τις παραπάνω λέξεις, αλλά αν μπορούν να εκφραστούν σωστά, ενώ οι αναλυτικές διευκρινίσεις δίνονται επειδή υπάρχουν στα ελληνικά σχολεία και αλλοδαποί μαθητές.

Για το θέμα ρωτήθηκε και ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ.Αντώναρος και δήλωσε ότι παρά το γεγονός πως η νεολαία χρησιμοποιεί ορισμένες λέξεις του συρμού, έχει καλή και βαθιά γνώση της ελληνικής γλώσσας, η οποία έχει επιζήσει πολλά χρόνια και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. "Το αρμόδιο υπουργείο έκρινε ότι έπρεπε να εξηγήσει ορισμένες λέξεις στην δοκιμασία που υποβλήθηκαν τα παιδιά" συμπλήρωσε.



Το δεύτερο μάθημα



Οι πανελλαδικές εξετάσεις στα ημερήσια γενικά λύκεια συνεχίζονται σήμερα με τα μάθημα επιλογής: Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία γενικής παιδείας.