Τις παρατηρήσεις του επί της κυκλοφοριακής μελέτης απέστειλε στο Δήμο Ηρακλείου το ΤΕΕ/ΤΑΚ που επισημαίνει την αναγκαιότητα εφαρμογής ολοκληρωμένου συστήματος κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Η διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΑΚ εκφράζει τη διαφωνία της με την κυκλοφοριακή ενίσχυση της παραλιακής λεωφόρο σημειώνοντας ότι και η μελέτη για την Παλιά Πόλη, έρχεται σε αντίθεση με την ρύθμιση. Παράλληλα κάνει συγκεκριμένες παρατηρήσεις με βάση τα στοιχεία που της δόθηκαν:

“Δημιουργείται δίκτυο οχημάτων Ι.Χ. με αποκλεισμό της διαμπερούς διέλευσης με την δημιουργία βρόγχων προσπέλασης στον οικιστικό ιστό όπως προβλέπεται από την Υ.Α. για την Παλιά Πόλη.

Ομως ταυτόχρονα η διαμπερής κίνηση μεταφέρεται στην παραλιακή λεωφόρο η οποία μετατρέπεται σε κύρια λεωφόρο της πόλης με κίνηση σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Η 25ης Αυγούστου από την Κορωναίου μέχρι την πλατεία 18 Αγγλων η οποία προβλεπόταν τοπική συλλεκτήριος, πεζοδρομήθηκε με αποτέλεσμα την κατάργηση δύο (2) βρόγχων και αντίστοιχη επιβάρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου στην παραλιακή.

Ολα τα παραπάνω έρχονται σε πλήρη αντιπαράθεση με την Υπουργική Απόφαση για την Παλιά Πόλη σύμφωνα με την οποία προβλέπεται δραστική μείωση της κίνησης Ι.Χ. στο τμήμα της παραλιακής λεωφόρο στο μέτωπο της Παλιάς Πόλης, στη θάλασσα και “άνοιγμα” της λειτουργίας της Παλιάς Πόλης προς την παραλία για κίνηση κατοίκων, τουριστών, επισκεπτών.

Πιστεύουμε ότι η κίνηση στην παραλιακή λεωφόρο πρέπει να μειωθεί δραστικά ώστε να επιτευχθεί το άνοιγμα της λειτουργίας της Παλιάς Πόλης προς την παραλία. Τούτο πιστεύουμε να επιτευχθεί με την ολοκλήρωση των κόμβων στη Νέα Εθνική οδό Ε90 η οποία προβλέπεται από το ΓΠΣ ελεύθερη λεωφόρος αστικής κυκλοφορίας και φυσικά με κατάλληλη ενημέρωση των κατοίκων για την χρησιμοποίησή της.

Κάποιες προχειρότητες και λάθη στο τοπογραφικό υπόβαθρο οδηγούν σε δημιουργία βρόγχων που είναι ανεφάρμοστοι, όπως για παράδειγμα παρουσιάζεται τοπική συλλεκτήρια από Δουκός Μποφώρ προς Μεραμβέλου πάνω από ψηλό πρανές (πάρκο σήμερα). Διαφαίνεται ανοιγμένη η οδός Αριάδνης, κλειστή σε συγκεκριμένο σημείο.

Για τη διοίκηση του ΤΕΕ κρίσιμο θέμα για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην Παλιά Πόλη αποτελεί η αποσυμφόρησή της από χρήσεις που την επιβαρύνουν. Τέτοια χρήση αποτελεί κυρίως η λειτουργία δημοσίων υπηρεσιών που θα πρέπει να απομακρυνθούν από το ιστορικό κέντρο. Οσο αυτό δεν επιλύεται, θα δημιουργούνται προβλήματα στη βελτίωση της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την ΥΑ για την Παλιά Πόλη, προβλέπεται δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης εντος των τειχών και εκτος των τειχών, πλησίον των πυλών εισόδου στην Παλιά Πόλη.

Αντʼ αυτού φαίνεται να παραμένει η πρόταση του μελετητή για τη δημιουργία δεκάδων σταθμών πάρκινγκ στην εντος των τειχών πόλη, θέση που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον σχεδιασμό για την αποθάρρυνση της κυκλοφορίας στο ιστορικό κέντρο και την υποστήριξη της παραμονής των μόνιμων χρηστών, κατοίκων και επαγγελματιών, όπως αναλυτικά έχουμε αναφερθεί και παλιότερα.

Τέλος, η διοίκηση του ΤΕΕ θεωρεί σκόπιμο να εξεταστεί εάν η κίνηση στη Λ. Καλοκαιρινού από πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου (Χανίων πόρτα) μέχρι Γιαμαλάκη πρέπει να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης.

Τούτο, όχι μόνο επειδή αποτελεί επιθυμία του εμπορικού κόσμου, αλλά κυρίως για να αποφορτίσει την κίνηση στην παραλιακή όσων επιθυμούν να οδηγηθούν στην Αγίου Μηνά και από κει στην πλατεία Κορνάρου, Αβέρωφ, Ζωγράφου, Πλατεία Ελευθερίας, Δουκός Μποφώρ κ.λ.π. κίνηση που σήμερα γίνεται μόνο από την παραλιακή και από εκεί μέσω της Γιαμαλάκη. Ταυτόχρονα θα αποφορτίσει και την κίνηση προς Νικολάου Πλαστήρα και Εβανς όσων επιθυμούν να οδηγηθούν στην πλατεία Κορνάρου, Πλατεία Ελευθερίας κ.λ.π. Η αποφόρτιση τόσο της παραλιακής, όσο και της Νικολάου Πλαστήρα, αποτελούν στόχο της μελέτης, αφού από τον μελετητή δεν προτείνονται ως δρόμοι διπλής κατεύθυνσης.