ΠΑΤΡΙΣ :: Ελλάδα/Κόσμος :: Προεκτάσεις :: Εμφάνιση άρθρου
Εθνικά Νέα Στην Ευρώπη Στον Κόσμο Προεκτάσεις Έρευνες
Περιεχόμενα
 Κρήτη
 Ελλάδα/Κόσμος
 Αθλητισμός
 Πολιτισμός & Διασκέδαση
 Επιστήμη & Τεχνολογία
 Εκπαίδευση
 Οικονομία
 Ύπαιθρος
 Προεκτάσεις
 Πληροφορίες
 Υπηρεσίες
 Αφιερώματα
 Ιστορίες με... ουρά
Ψηφοφορία
Ποια είναι η κυριότερη αιτία για την πτώση του ηρακλειώτικου ποδοσφαίρου και την «εξαφάνιση» του από τις επαγγελματικές κατηγορίες;
Η κακή διαχείριση από πλευράς διοικήσεων των ΠΑΕ και η μη αξιοποίηση των ταλέντων των ομάδων.
Η γενικότερη οικονομική κρίση
Η έλλειψη στήριξης από την τοπική κοινωνία
Η ανεπάρκεια ποδοσφαιρικού δυναμικού σε επίπεδο παικτών, προπονητών και παραγόντων.


Σβησμένες όλες οι φωτιές;

Του Κώστα Κωνσταντίνου*

Περί Πειραματικών Σχολείων ο λόγος. Με την πρόσφατη δημοσίευση του νόμου 3966 (24-05-2011) για το «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής...» υποτίθεται ότι ξεκαθαρίστηκε το τοπίο. Φαίνεται όμως ότι η ανάγνωση του νόμου είναι για μερικούς από εμάς έργο δύσκολο.

Το αποτέλεσμα είναι να αιωρούνται, δίκην αδέσποτων, προθέσεις δήθεν και μεθοδεύσεις που σε τίποτα δεν έχουν να κάνουν με το σχολείο στο οποίο έχω την τιμή να υπηρετώ, το Πειραματικό Γενικό Λύκειο του Ηρακλείου. Για την άρση επομένως κάθε παρεξήγησης και ηθελημένης ή μη παραπληροφόρησης, τα πράγματα έχουν ως εξής:

1. Αλήθεια πρώτη. Με το νέο νόμο κάθε Σχολείο έχει τη δυνατότητα να υποβάλει φάκελο για τη μετατροπή του σε Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο (Π.Π.Σ). Έχουν θεσπιστεί διάφορα κριτήρια, ένα από τα οποία είναι και η σύνδεση με Πανεπιστήμιο. Κανένα κριτήριο δεν είναι προαπαιτούμενο. Ενισχύουν όμως το φάκελο υποψηφιότητας.

2. Αλήθεια δεύτερη. Πουθενά στο νόμο δεν προβλέπεται η λειτουργία ενός και μόνου Π.Π.Σ ανά Περιφέρεια. Οτιδήποτε διαφορετικό κυκλοφορεί είναι παντελώς ψευδές και ανυπόστατο.

3. Αλήθεια τρίτη. Ποτέ τα Πειραματικά Σχολεία του Ηρακλείου δεν έκαναν οτιδήποτε για να υφαρπάσουν από άλλα Πειραματικά Σχολεία τη «μοναδικότητα» της σύνδεσης με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, να λειτουργήσουν δηλαδή μόνο αυτά ως συνδεδεμένα με το Πανεπιστήμιο και να καταργηθούν άλλα. Τέτοιο δίλημμα προς τους αρμόδιους φορείς δεν ετέθη - ούτε νύχτα ούτε μέρα. Δεν είναι ούτε στο ήθος αλλά ούτε και στην επιστημονική συγκρότηση του διδακτικού προσωπικού ούτε του Πειραματικού Λυκείου ούτε του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου. Άλλωστε, με το νέο νόμο δεν υπάρχει καμία τέτοια νομική υποχρέωση για τα Πανεπιστήμια. Μπορούν να συνδέονται με όσα Σχολεία θέλουν.

4. Γεγονός αναμφισβήτητο. Τα Πειραματικά Σχολεία του Ηρακλείου είναι στην πράξη συνδεδεμένα χρόνια τώρα με το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Ηρακλείου, με έργο την επιμόρφωση Εκπαιδευτικών. Έτσι, στο πλαίσιο του νέου νόμου δεν άσκησαν απλώς το δικαίωμά τους να συνεχίσουν τη μακροχρόνια προσφορά τους στην κοινωνία του Ηρακλείου. Ζήτησαν να συνδεθούν πλέον και τυπικά με το ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Περιφέρειας σφραγίζοντας την έτσι κι’ αλλιώς παράλληλη, πολύχρονη και τεκμηριωμένη συνεργασία τους στην άσκηση φοιτητών. Να τυποποιήσουν δηλαδή και εδώ την εκ των πραγμάτων τόσα χρόνια τώρα σύνδεσή τους με το Πανεπιστήμιο.

5. Φωνή ειλικρίνειας. Τα Πειραματικά Σχολεία του Ηρακλείου δεν εκδήλωσαν ποτέ πρόθεση να παραγκωνίσουν άλλα Σχολεία. Κανένας επομένως δεν έχει δικαίωμα να προκαταλαμβάνει αποφάσεις θεσμικών οργάνων ή να προδιαθέτει για τον τρόπο λειτουργίας τους. Θεωρώ, ως εκ τούτου, προσβλητικό για την πανεπιστημιακή κοινότητα να προβάλλεται η φοβία μερικών περί πολιτικών παρεμβάσεων υπέρ των Πειραματικών Σχολείων του Ηρακλείου. Ψυχολογικά κατανοητόν. Επιστημονικά, παιδαγωγικά, ηθικά και κυρίως συναδελφικά απαράδεκτον.

6. Φωνή λογικής. Να τεθεί το ζήτημα στην ουσία του. Είναι ανάγκη ή όχι να συνεχίσει να υπάρχει και στο Ηράκλειο Πειραματικό Σχολείο; Έχει ανάγκη ή όχι μία κοινωνία των διακοσίων και πλέον χιλιάδων ανθρώπων (με πανεπιστημιακές σχολές δίπλα της) ένα Πειραματικό Σχολείο; Έχουν σύννομο δικαίωμα τα Πειραματικά Σχολεία του Ηρακλείου να συνεχίσουν τον αγώνα τους, όπως χρόνια τώρα αναλώνονται μέσα στο στίβο της Παιδείας;

7. Λόγος ακροτελεύτιος. Πάνω σε αυτά τα βασικά ερωτήματα, με τις αυτονόητες απλές απαντήσεις τους, βασίζονται οι ενέργειες των Πειραματικών Σχολείων του Ηρακλείου. Δεν ζητούν τίποτε άλλο παρά να συνεχίσουν τον ανήφορο της Εκπαίδευσης από το πόστο που τους έλαχε. Το ίδιο κουράγιο και ορμή εύχονται και στα υπόλοιπα Σχολεία. Είναι που είναι, έτσι κι αλλιώς, «σβησμένες όλες οι φωτιές οι πλάστρες μες τη χώρα», όπως θα έλεγε και ο Παλαμάς... Να απευθύνω λοιπόν έκκληση ηρεμίας και ικεσία αγωνίας προς πάσα κατεύθυνση. Να μην αφεθεί καμία φλόγα να σβήσει, ούτε προς ανατολάς ούτε προς δυσμάς. Αφήστε τους ορίζοντες ανοικτούς. Βοηθήστε τα Πειραματικά Σχολεία να ανθίσουν.

• Ο Κώστας Ν. Κωνσταντίνου είναι καθηγητής στο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου

kkekostas@gmail.com





Στατιστικά Άρθρου
Αρθογράφος:
Πατρίς

Ημερομηνία δημοσίευσης:
10/6/2011

Εκτύπωσε Άρθρου
Εκτύπωση Άρθρου

Αποστολή με email
Αποστολή με email

Προσθήκη στα bookmarks
Προσθήκη στ' Αγαπημένα

ΕλαχιστοποίησηΑναζήτηση
Αναζήτηση στις ειδήσεις του patris.gr


Πνευματικά Δικαιώματα 1998 - 2002 © Εκδόσεις Α. Μυκωνιάτη Α.Ε.Αναφορά Προβλήματος | Όροι Χρήσης | Επικοινωνία | Ταυτότητα
Developed by WISE Advanced Solutions